سفیر ایران در مادرید استوارنامه خود را تقدیم پادشاه اسپانیا کرد

تهران- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، پس از تقدیم استوارنامه خود به پادشاه اسپانیا، گفت: ماموریتم، توسعه هر چه بیشتر روابط دیرین و دوستانه دو کشور است.

به گزارش ایرنا، «رضا زبیب» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، با حضور در مراسم ویژه دربار، استوارنامه خود را به فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا تقدیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با ابلاغ سلام رییس جمهور کشورمان به پادشاه اسپانیا، اظهار کرد: ماموریت من، توسعه هر چه بیشتر روابط دیرین و دوستانه دو کشور است.

رضا زبیب با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران از جمله در مورد فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تاکید کرد: تاریخ این فاجعه نشان می‌دهد که صلح فقط با دستیابی ملت فلسطین به حقوق خود قابل تحقق خواهد بود.

پادشاه اسپانیا نیز با ارسال سلام‌های خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور کشورمان، و تمجید از تاریخ باشکوه ایران، بر اهتمام به توسعه روابط دوستانه و تاریخی دو کشور تاکید کرد.

در این مراسم افزون بر مقامات ارشد دربار، خوزه مانوئل البارس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز حضور داشت.

ایران و اسپانیا بیش از ۴۰۰ سال روابط دیپلماتیک دارند. آشنایی اسپانیا با فرهنگ شرقی و اسلامی موجب شده مادرید علی‌رغم تعلق به خانواده اروپایی و داشتن تعهدات مشخص به اتحادیه اروپایی به‌عنوان یک عضو این نهاد، مواضع متوازن در خصوص مسائل منطقه داشته باشد. این امر، فرصت گفتگو و گسترش روابط را فراهم کرده است.

سفیر ایران در مادرید استوارنامه خود را تقدیم پادشاه اسپانیا کرد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha