۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85351810
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتقاد صهیونیست‌ها به شکست در جنگ غزه

تهران - ایرنا - جدیدترین نظرسنجی انجام شده در سرزمین های اشغالی فلسطین بیانگر آن است؛ ۳۰ درصد از صهیونیست ها اعتقاد به شکست رژیم اسرائیل در جنگ علیه ساکنان غزه دارند و تنها ۹ درصد معتقدند که این رژیم پیروز شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نظرسنجی توسط شرکت پژوهشی لازار و به درخواست روزنامه معاریو انجام شده است.

مخاطبان در این نظرسنجی به این سوال که «با نزدیک شدن به ۱۰۰ روزه شدن جنگ علیه غزه آیا رژیم اسرائیل در این جنگ پیروز شده یا نه؟» پاسخ دادند.

۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که رژیم صهیونیستی پیروز شده است در حالی که ۵۳ درصد آنها اعتقاد دارند که این رژیم در مسیر پیروزی قرار دارد و ۲۲ درصد آنها بر بازنده بودن رژیم اسرائیل در این جنگ تاکید کرده‌اند.

همچنین ۸ درصد از افراد شرکت کننده، شکست فضاحت بار رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار دادند و ۸ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

در خصوص جایگاه و محبوبیت احزاب سیاسی رژیم اسرائیل در بین صهیونیست ها نیز این نظرسنجی نشان داد که محبوبیت حزب لیکود در پی کاهش روند عملیات نظامی در غزه و راکد شدن مساله آزاد سازی اسرا به شده کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی که پس از حمله نظامی به غزه بصورت هفتگی توسط روزنامه معاریو برگزار می شود در صورت برگزاری مجدد انتخابات، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نمی‌تواند بیش از ۱۶ کرسی کنست را به دست آورد و در مقابل جریان «اردوگاه کشور» به ریاست «بنی گانتز» ۳۹ کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد.

همچنین تنها ۲۹ درصد از مخاطبان این نظرسنجی نتانیاهو را فرد لایق برای نخست وزیری دانستند. در عین حال بنی گانتز توانسته است ۵۱ درصد از آرای شرکت کنندگان را به دست آورد که حاکی از کاهش ۵ درصدی محبوبیت نتانیاهو و افزایش سه درصدی محبوبیت گانتز برای این جایگاه نسبت به هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha