۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85351791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیماری پنهان ۴۶۰۰ شهروند قزوینی در پویش ملی سلامت آشکار شد

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیماری پنهان ۴۶۰۰ شهروند قزوینی مثل فشار خون و دیابت پس از مشارکت در پویش ملی سلامت آشکار شد.

دکتر عبدالله دیده بان روز جمعه در حاشیه اقامه نماز جمعه این هفته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پویش ملی سلامت مشخص شد بیش از سه هزار نفر در استان قزوین مبتلا به فشار خون بالا هستند اما از بیماری خود اطلاعی ندارند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی نیز به دیابت مبتلا بودند، تصریح کرد: در پویش ملی سلامت بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مردان و زنان بالای ۱۸ سال در این استان از نظر فشار خون بالا و دیابت مورد بررسی قرار گرفتند.

دیده بان ادامه داد: متاسفانه هنوز حدود ۳۰۰ هزار شهروند قزوینی مشمول در پویش ملی سلامت شرکت نکرده‌اند و این درحالی است که تشخیص به هنگام دیابت و فشار خون بالا و شروع درمان آن از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی جلوگیری می کند.

این مسوول بیان کرد: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه کرده و از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت به صورتر رایگان بهره مند شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: طرح سلامت خانواده از دیگر طرح های مهم وزارت بهداشت است که در سه شهرستان استان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha