توجه ویژه اتحادیه جهانی کشتی به هنرنمایی معصومی در زاگرب + فیلم

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی در صفحه مجازی خود اقدام به انتشار فنون جوان ایرانی در رقابت‌های زاگرب کرد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه در کشور کرواسی برگزار شد.

در پایان این مسابقات تیم ایران توسط محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هر چند که امیررضا معصومی نتوانست به دوبنده تیم ملی کشتی ایران برسد اما فنون ناب وی در این دوره از رقابت‌ها مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت.

اتحادیه جهانی بخشی از مبارزه معصومی را با میسون پاریس در مرحله نیمه نهایی منتشر کرد و به تمجید از این پدیده جوان کشتی ایران پرداخت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ژیوی دنگ از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر نیکلاس گودیازدوفسکی از آمریکا را از پیش رو برداشت. زارع در مرحله نیمه نهایی با توجه به عدم حضور گنو پتریاشویلی عنوان‌دار جهان و المپیک از گرجستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

پادشاه کشتی جهان در فینال این وزن با نتیجه پنج بر صفر برابر امیررضا معصومی به برتری رسید و صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس شد.

امیررضا معصومی دیگر نماینده کشورمان که در گروه دیگر قرار داشت، در دور اول با نتیجه ۶ بر ۲ گیوی ماتچراشویلی از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر یوسف حمیدا از مصر را از پیش رو برداشت. معصومی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۴ گئورگی مشویلدیشویلی از جمهوری آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۶ از سد میسون پاریس دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت.

دیدار فینال این وزن بین امیرحسین زارع و امیررضا معصومی برگزار شد که زارع با نتیجه ۵ بر صفر مقابل معصومی به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد، معصومی نیز به مدال نقره رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha