بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر در چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به این استان جذب و در هفته پیش رو تفکیک و سهم دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا منتظری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش گندمان از توابع شهرستان بروجن افزود: هشت درصد اعتبارات سفرهای استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: براساس آمارها چهارمحال و بختیاری دومین استان کشور در بخش جذب اعتبارات سفر رییس جمهور شناخته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می‌شود اقدام لازم در خصوص جذب اعتبارات را انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامی که به تازگی در فضای مجازی در خصوص اعلام شاخص فلاکت چهارمحال و بختیاری اعلام شده است، افزود: آمار اعلام شده در خصوص نرخ فلاکت استان؛ تناسبی با نرخ مشارکت که در این استان بالای ۴۰ درصد است تناسبی ندارد.

منتظری اضافه کرد: در زمان حاضر نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۴۲.۵ درصد اعلام شده درحالی که این نرخ در کشور ۴۱.۵ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مولفه‌های مهم در خصوص نرخ بیکاری و فلاکت درصد اشتغال است که این نرخ در استان ۳۷.۶ درصد است.

وی افزود: این اقدام انجام شده در فضای مجازی؛ در مقابل تلاش دولت سیزدهم اقدامی ناآگاهانه و غیر کارشناسی است.

منتظری تصویب ستاد استان‌های زاگرس نشین از سوی دولت سیزدهم برای رسیدگی به مشکلات این استان‌ها و تشکیل ستاد استانی با سه کمیته برای احصای مسائل استان چهارمحال و بختیاری از جمله گام‌های مهم برداشته شده در این استان است.

وی یادآور شد: یکی از راهبردهای مهم مدیریت ارشد استان در چهارمحال و بختیاری توسعه استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منتظری با اشاره به تدوین سند اساسی توسعه استان و سندهای پشتیبان در استان گفت: تلاش می‌شود با تدوین سندهای توسعه برای بخش‌ها و شهرها روند توسعه استان به شکل اساسی‌تری دنبال و پیگیری شود.

تامین ماشین سنگین آتش نشانی مهمترین نیاز بخش گندمان

شهردار بخش گندمان با بیان اینکه گندمان ۴۳ درصد شهرستان بروجن را شامل می‌شود گفت: در زمان حاضر تنها یک واحد آتش‌نشانی با ظرفیت محدود در اختیار این بخش قرار دارد که لازم است تمهیدات لازم برای تهیه یک دستگاه ماشین سنگین آتش‌نشانی انجام شود.

رسول خالدی با تاکید بر تهیه یک دستگاه گریدر برای بخش گندمان افزود: این بخش در کوریدور اصلی قرار گرفته در حالی که ماشین‌آلات راهداری این بخش ضعیف است.

شهردار بخش گندمان با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های درآمدزایی شهرداری‌ها ارائه خدمات گردشگری است، گفت: از ۵۵ هکتار پارک جنگلی این شهر تا کنون ۱۰ هکتار اجرا شده است.

خالدی با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از جاده سلامت بخش گندمان اضافه کرد: جاده سلامت این بخش به‌ طول سه کیلومتر هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

به گفته خالدی، یکی از حوزه‌های درآمدزایی شهرداری‌ها ارائه خدمات گردشگری به شمار می‌رود که در زمان حاضر از ۵۵ هکتار پارک جنگلی این شهر تا کنون تنها ۱۰ هکتار اجرا شده است.

به سرانجام رساندن فرهنگ‌سرای گندمان مهمترین نیاز فرهنگی این بخش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم گفت: به سرانجام رساندن فرهنگ‌سرای بخش گندمان پس از ۱۸ سال از جمله مهمترین نیازهای این بخش است که در دور دوم سفر استانی دولت مورد توجه قرار گرفته است.

پیام احمدی با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و فروش نفت و گاز برای فرهنگسرای بخش گندمان افزود: این فرهنگ‌سرا پس از ۱۸ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سرای شهر گندمان یکهزار و ۷۵۰ متر زیربنا دارد که با در نظر گرفتن اعتبار سفر ریاست‌جمهوری و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تکمیل این پروژه در دستور کار قرار دارد.

احمدی گفت: بخش گندمان ۹ کانون فرهنگی هنری و ۲ کتابخانه فعال دارد.

بهره‌برداری از ۱۰ طرح صنعتی در بخش گندمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ طرح صنعتی با اشتغال‌زایی ۹۴ نفر تا پایان دولت سیزدهم در بخش گندمان به بهره‌برداری می‌رسد.

فضل‌الله رحمتی یادآور شد: در زمان حاضر بخش گندمان دارای ۶۷۰ واحد صنفی فعال با اشتغال‌زایی ۴۴۴ نفر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش گندمان چهار معدن فعال شامل سه معدن سنگ لاشه و یک معدن سنگ مرمریت وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تامین زمین، صنعتی شهرک نهادهای کشاورزی در بخش گندمان ایجاد می‌شود.

احداث جاده سلامت و پارک جنگلی در گندمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احداث جاده سلامت و پارک جنگلی در بروجن در دستور کار قرار دارد گفت: شهرداری اجرای طرح مطالعاتی این طرح گردشگری و سلامت محور را در دستور کار دارد که با انجام مطالعات اجرایی می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در این خصوص استفاده کرد.

علیرضا جیلان افزود: تاکنون انجام ۱۲ موافقت اصولی برای اردوگاه، بوم گردی و مجتمع گردشگری در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی بخش گندمان که متعلق به دوره هفتم پیش از میلاد است گفت: وجود تپه تاریخی بهرام گور بیانگر این تمدن است که برای حفاظت و حراست از این تپه قسمت‌هایی از زمین‌های اطراف خریداری ‌شده است.

جیلان تامین اعتبار برای خرید مابقی زمین‌های اطراف تپه تاریخی بهرام گور در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری است.

تملک زمین‌های اطراف تپه تاریخی بهرام گور در گندمان

وی با اشاره به اینکه احداث جاده سلامت و پارک جنگلی در بروجن گفت: شهرداری اجرای طرح مطالعاتی این طرح گردشگری و سلامت محور را در دستور کار دارد و با انجام مطالعات اجرایی می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی در این خصوص استفاده کرد.

جیلان اظهار داشت: ۱۲موافقت اصولی برای اردوگاه، بوم گردی و مجتمع گردشگری در این بخش صادر شده است.

به گزارش ایرنا، بخش گندمان در ۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha