نسل کشی در غزه باید متوقف شود/ گوترش برای جلوگیری از فاجعه بیشتر وارد عمل شود + فیلم
رونالد لامولا وزیر دادگستری آفریقای جنوبی

تهران – ایرنا – وزیر دادگستری آفریقای جنوبی گفت: ما از دیوان دادگستری بین المللی خواسته ایم عملیات نظامی در نوار غزه متوقف و برای متوقف شدن کشتار و نسل کشی فلسطینی ها، قوانین بین المللی اجرا شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، رونالد لامولا پس از پایان برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی به خاطر نسل کشی به دیوان دادگستری بین اللملی تأکید کرد: غزه به ویرانه تبدیل شده است و دادگاه باید درباره آنچه در نوار غزه در جریان است، حکم صادر کند.

لامولا افزود: شرایط غزه نیازمند صدور سریع حکم درباره آن است. به همین دلیل از دبیرکل سازمان ملل نیز می خواهیم بند ۲۹ منشور سازمان ملل را برای جلوگیری از وقوع فجایع انسانی هولناکتر در غزه اجرا کند.

وزیر دادگستری آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: شکایت مطرح شده در دیوان دادگستری بین المللی علیه اسرائیل است نه علیه یهودی ها.

رونالد لامولا با اشاره به اینکه وزرا و اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، "فلسطینی ها را حیوانات انسان نما می دانند و خواستار نابودی آنها در غزه هستند"، تصریح کرد: مقامات صهیونیست باید به ارتکاب نسل کشی پایان دهند.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه امروز برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha