۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85351079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۲ درصد تعهد ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی تحقق یافت

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تعهد اشتغال وزارت کشور در سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۲ درصد اشتغال تعهد شده در این استان تحقق یافته و خراسان جنوبی رتبه سوم را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر ناصری جازار روز پنجشنبه در حاشیه هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به ثبت مستمر و روزانه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد و رسیدگی به نظارت‌های قابل بررسی اقدام کنند.

وی با تشکر از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در اجرای برنامه‌های اشتغالزای ابلاغی که منجر به کسب رتبه سوم خراسان جنوبی در زمینه ایجاد اشتغال شده است تصریح کرد: انتظار می‌رود عملکرد استان در جذب کل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه بهبود یابد و ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغالزای ابلاغی به استان جذب شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات اشتغالزای ابلاغی و استفاده از اعتبارات شناور کشوری کمک می‌کند که بتوانیم در جهت توسعه، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان گام‌های بلندی برداریم.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: با توجه به جذب ۵۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی و ۱۰ درصدی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و مدت زمان باقیمانده باید بانک‌های عامل نسبت به بررسی و تسریع در پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط اقدام کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه مهلت جذب اعتبارات مشاغل خانگی تا پایان سال جاری است، متذکر شد: انتظار می‌رود تا پایان بهمن ماه ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند با متقاضیان تسهیلات که به بانک‌ها معرفی شده‌اند و با بانک‌های عامل به صورت مستمر و هفتگی ارتباط برقرار کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در امور توسعه مدیریت و منابع افزود: دستگاه‌ها باید مراحل تشکیل پرونده متقاضیان در مهلت مقرر و احصای طرح‌های رسوبی را رصد کنند تا افراد جدید بتوانند به بانک‌های عامل معرفی شوند و از برگشت منابع استان ممانعت شود.

وی تاکید کرد: لازم است نظارت‌ها بر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات اشتغالزا مستمر باشد و کمیته نظارت بر طرح‌های دارای انحراف نیز به صورت مرتب در شهرستان‌ها و استان برگزار شود.

ناصری گفت: برنامه ریزی لازم و پیگیری ویژه به منظور برخورداری دانش آموختگان و افراد دارای مهارت مورد نیاز بازار کار در دستور کار دستگاه‌ها باشد تا این افراد در اولویت استفاده از تسهیلات بانکی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha