معاون ستاد کل نیروهای مسلح: تمدن دریایی در حوزه های مختلف تاثیرات شایانی دارد

نوشهر - ایرنا - معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که، امروز نقش و جایگاه نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در رفع تهدیدات، توسعه سریع و حداکثری زیرساخت های مرتبط با ساحل دریا بسیار مهم است، گفت: تمدن دریایی در حوزه های مختلف تاثیرات شایانی دارد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ محمد مهدی نژاد نوری روز پنجشنبه در آخرین روز همایش تمدن ملی - توسعه پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود : با اینکه نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در تامین امنیت دریاها و بهره گیری از آخرین دستاوردهای نوین خوب درخشیده اما در زمینه توسعه سریع و حداکثری زیرساخت های مرتبط با دریا، آموزش و فرهنگ سازی نوآوری های دریایی از جایگاه بسیار. تاثیرگذاری برخوردار است.

وی بیان داشت: از منظر رهبر معظم انقلاب پیشرفت جمهوری اسلامی آنچه که گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال آن است اهمیت دریا، اقیانوس ها بوده و نکته مهم تر آنکه باید پی برد مراکز علمی، دانشگاهی و به ویره این دانشگاه که میزبانی این همایش را عهده داره در این بخش چه گام های برداشته است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: ایران اسلامی در شمال و جنوب از پنج هزار کیلومتر محدوده ساحلی برخوردار بوده و بنابراین اقتصاد دریا یک واژه با برکتی است همانطوری که رهبری فرزانه باره از این موضوع ویژه و چنین ادبیاتی در سخنانشان بیان فرموده اند و بنابراین اهمیت آن آنقدر مهم بوده که مسوولیت ما را چند برابر کرده است.

سردار سرتیپ مهدی نژاد نوری افزود : امروز اگر بحث از پیشرفت و آبادانی می شود در پی آرامش، آسایش جامعه و بهبود ذخایر اخروی باید باشیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: تمدن دریایی در حوزه های مختلف تاثیرات شایانی دارد
وی اضافه کرد : رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با حضور موثر و در ساحل و فراساحلی دریا به عنوان پیشران توجه ویژه داشته باشیم.

وی، تنوع فعالیت ها شیلات، حمل و نقل، گردشگری و ورزش، صنایع دریایی، دیپلماسی، نظامی، تولید آب شیرین، معادن، لوازم آرایشی، غذا و مکمل ها، علمی و پژوهش ها، تجارت و بازرگانی از تنوع فعالیت های درپایه معرفی کرد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد :در این زمینه نقش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر هم بسیار موثر دانست و گفت : در راستای ماموریت ها این مرکز علمی مهم باید هریک از کارکردها مانند دیپلماسی علمی، نوآوری، توسعه فناوری وآموزش را به نحوی سامان بخشد که اثرگذار باشد.

وی گفت: دانشجویان این دانشگاه باید دانشجویانی تراز اول تربیت شوند تا بتوانند در هر بخش و سمتی مشغول فعالیت شده تا عمیق ترین و سازنده ترین نقش را ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت روز چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و متخصصان امروز در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد امروز به کار خود پایان داد.

به دبیرخانه این همایش ۳۰۰ مقاله ارسال شد که ۲۵۷ مقاله برای ارایه در این همایش دوره روزه انتخاب و ۳۰ مقاله هم در قالب سخنرانی ارایه شد که در خاتمه نویسندگان مقالات برتر تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha