بانوان ایرانی در میادین ورزشی مروج فرهنگ اسلامی هستند

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ اسلامی و سفیر نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از الگوهای برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان خراسان جنوبی افزود: وقتی بانوی مسلمان بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد و حجاب را رعایت می‌کند، مروج حجاب و اسلام است.

وی عفو و گذشت را از خصلت‌های ورزشکاران با ایمان برشمرد و گفت: ورزشکاران در خیلی جاها که بالای سکو قرار می‌گیرند ثابت می‌کنند ورزشکار مسلمان ایرانی به دنبال حقیقت و واقعیت است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تواضع و فروتنی به عنوان یکی دیگر از خصلت‌های ورزشکاران بیان کرد: همانطور که جامعه غرب بر باطن خود پافشاری دارد ورزشکاران ما به ویژه بانوان نیز باید در میادین بین‌المللی ورزشی الگوی جامعه اسلامی و نمادی از جمهوری اسلامی، اسلام، معنویت، قرآن، روایات و سیره ائمه اطهار باشند و افتخار بسیار بزرگی است.

وی افزود: دانش و آگاهی یکی دیگر از مصادیق ورزشکار با ایمان و اخلاق است، همانطور که در سکوهای ورزشی می‌درخشد ورزشکار باید در سکوهای علمی هم بدرخشد و به درجات عالی علمی برسد.

طالبی از خصوصیت‌های ورزشکاران را پرداختن به عمل صالح ذکر کرد و گفت: ورزشکاران باید عمل صالح را سرلوحه کارشان قرار دهند و همانطور که در مسابقات ورزشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند در عمل صالح نیز باید گوی معنویت را بربایند.

وی اظهار داشت: خصلت دیگر ورزشکار با اخلاق، یاری رساندن به مظلومان و محرومان است، در حال حاضر در جامعه ورزشی شاهد هستیم که ورزشکاران با روش‌های مختلف به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند و در مناطق محروم برای مردم در حوزه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی کمک می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در این حوزه از جهان پهلوان تختی الگو بگیریم زیرا او به خاطر این خصایص در تاریخ ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران به ویژه قهرمانان، مربیان و داوران حلقه‌ وصل میان مسئولان و جامعه ورزشی هستند ادامه داد: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در سال جاری انتظار داریم ورزشکاران به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش‌آفرینی کنند.

طالبی گفت: مقام معظم رهبری اوایل امسال فرمودند دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و به دنبال این است مشارکت مردمی را در حوزه حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان کاهش دهد.

بانوان ایرانی در میادین ورزشی مروج فرهنگ اسلامی هستند

وی تاکید کرد: بدون شک دشمنان اهداف پلید و شومی دارند و اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد دست و زبانشان درازتر می‌شود لذا تلاش مجموعه ورزشی برای جلب مشارکت در انتخابات بسیار موثر و قابل توجه است.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: آذر امسال در دیدار قهرمان و ورزشکاران با مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند برخی صحنه‌ها ارزش ورزش را در حضور و چشم میلیون‌ها نفر از جهانیان هویدا می‌کند.

مهدی قناد افزود: به تعبیر معظم له مادری که با فرزند خود روی سکوی قهرمانی رفته نمادی از احترام به خانواده و مقام مادر و فرزندآوری است.

وی بیان کرد: ورزشکارانی که با چفیه وارد زمین ورزشی می‌شوند، از رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی ابراز انزجار می‌کنند و حاکی از این است توجه به ارزش‌ها در میادین ورزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزشکاری که حجاب برتر دارد یا از دست دادن با نامحرم خودداری می‌کند جنبه‌هایی از مظاهر ارزشی در این جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم ورزش قوی برای ایران قوی داشته باشیم شاه کلید آن فرهنگ غنی و قوی است لذا نیازمند الگوهای اخلاقی در حوزه ورزش هستیم.

در این نشست از ۱۰ نفر بانوان در حوزه رعایت حجاب و عفاف جامعه ورزشی و سه نفر از بانوان خانواده ایثارگران خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha