دیپلماسی ورزشی راهکار عبور از تعلیق کاپیتان

تهران- ایرنا- تلاش‌های این روزهای وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون کشتی امید به لغو محرومیت کاپیتان کشتی فرنگی ایران را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران به دلیل حواشی مسابقات جهانی صربستان، در حالت تعلیق به سر می‌برد و گمانه‌زنی‌هایی در مورد غیبت قطعی وی در المپیک ۲۰۲۴ توکیو بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. گرایی در حاشیه مسابقه محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی، بطری آب معدنی را به روی تشک پرتاب کرد و همین موضوع باعث شد تا کشتی رضا با حریف ژاپنی برای مدتی به تعویق بیفتد. تنفس گرفتن برای پیشگیری از شکست برادر برای محمدعلی هزینه زیادی داشت تا جایی که اتحادیه جهانی کشتی کاپیتان ایران را به صورت موقت تعلیق کند تا به این پرونده وی رسیدگی کند.

هر چند که هنوز رای نهایی برای محرومیت گرایی از سوی اتحادیه جهانی کشتی صادر نشده است اما تایید این رای موجب خواهد شد تا کاپیتان کشتی فرنگی وداع تلخی با دنیای قهرمانی پیش از المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد.

پیش از این تعلیق حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص احتمال خداحافظی کاپیتان از دنیای قهرمانی در سال ۲۰۲۴ میلادی گفت: کار محمدعلی در وزن ۷۷ کیلوگرم راحت نیست. این وزن یکی از شلوغ‌ترین اوزان المپیکی به شمار می‌رود و ۱۰ مدعی دارد که یکی از این مدعیان محمدعلی گرایی است.برای موفقیت علی گرایی به دنبال طراحی یک برنامه کارشناسی شده هستیم تا وی بتواند با یک مدال المپیکی از دنیای ورزش خداحافظی کند زیرا جای این مدال در کارنامه وی خالی است.

تعلل در صدور رای نهایی محمدعلی گرایی موجب شده تا علیرضا دبیر و فدراسیون‌ نشین‌ها به دنبال رایزنی برای کاهش این محرومیت باشند. دبیر که به همراه گوش‌شکسته‌ها به مسابقات اوپن کرواسی رفته است به احتمال زیاد با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار خواهد کرد و یکی از محورهای این دیدار نیز بحث محرومیت محمدعلی گرایی است. دبیر با توجه به ارتباط خوبی که با لالوویچ دارد در سال ۲۰۲۳ توانسته بود زمینه را برای بخشش مرحومیت سجاد غلامی را فراهم کند.

غلامی در جریان مسابقات امیدهای کشتی جهان به خاطر ضعف بدنی دیسکالیفه و محروم شد اما بعد از دیدار رئیس فدراسیون کشتی ایران با لالوویچ محرومیت وی بخشیده شد.

امید برای بخشش محمدعلی گرایی زمانی افزایش پیدا می کند که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به بلگراد اعلام کرد که قصد دارد به همراه دبیر در صربستان با رئیس اتحادیه جهانی کشتی دیدار کند. یکی از مباحث احتمالی دیدار هاشمی و دبیر با نناد لالوویچ به احتمال کاهش میزان محرومیت گرایی یا تبدیل کردن آن به جریمه نقدی است. پیش از این اعلام شده بود که گرایی و فدراسیون کشتی در حال تلاش برای شکستن حکم محرومیت کاپیتان تیم ملی هستند و حتی برای این کار از یک وکیل بین‌المللی استخدام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha