رییس بسیج مستضعفین:امیدواری دانش‌آموزان با اردوهای پیشرفت و امید تقویت می‌شود+فیلم

کاشان - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: برگزاری اردوهای پیشرفت و امید موجب آشنایی دانش آموزان با مظاهر پیشرفت کشور شده و در تقویت روحیه امید بین نوجوانان و جوانان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه توجیهی مسوولان بسیج دانش آموزی استان های مرکزی کشور در خصوص اردوهای پیشرفت و امید در جمع خبرنگاران در کاشان افزود:یکی از فناوری های موفقی که در سال گذشته توسط بسیج دانش آموزی با همکاری نیروی هوا و فضا ، نیروی دریایی و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال شد،اردوهای پیشرفت و امید است و سازمان بسیج دانش آموزی عمده ترین فعالیتش تمرکز بر برنامه ریزی و عملیاتی کردن این اردوها در سراسر کشور است.

وی اظهار کرد:یکی از محورهای اصلی اردوهای پیشرفت و. امید انتقال آخرین موفقیت ها و دستاوردهایی است که دانش آموزان خواهر و برادر رقم زده اند، سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر را سازمان بسیج دانش آموزی به این اردو اعزام کرد و دانش آموزان از نزدیک با مظاهر پیشرفت کشور در همه رشته ها و فنون آشنا شدند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: بخش های دفاعی کشور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهتر عرضه شد چراکه انگیزه فراوان برای همکاری وجود داشت و دیگر بخش های صنعتی در کشور همکاری کردند ، امسال همکاری ها گسترش یافته و امیدواریم جمعیت بیشتری را پوشش دهیم تا نوجوانان با این دستاوردها آشنا شده و باور «ما می توانیم» در آنها تقویت شود تا بتوانند ایده های خود را با روحیه جدی و عملیاتی دنبال کنند.

سردار سلیمانی گفت:برنامه های فرهنگی و دفاع مقدسی ازجمله شبیه سازی بعضی از عملیات های دفاع مقدس برای دانش آموزان برنامه ریزی شده و در مجموع اردوی کاملی است که در خدمت دانش آموزان قرار گرفته است.

وی افزود:اردوها پیشرفت و امید از روش های جهاد تبیین است چراکه از مراحل پیشرفت کشور بازدید کرده و آنجا که دشمن با تحریف حقایق ناامیدی را بین دانش آموزان ترویج می کند آشنایی دانش آموزان با پیشرفت های کشور نوعی تبیین است و اردوهای راهیان نور هم از دیگر جلوه های این فناوری بومی است.

وی اظهار کرد: بسیج دانش آموزی تشکلی گسترده در خدمت دانش آموزان و اولیای آنهاست و همه برنامه ها و زحمات مسوولان این نهاد برای ارائه خدمات فرهنگی،اردویی،زیارتی و سیاحتی به دانش آموزان است.

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی هم به خبرنگاران گفت:اردو های راهیان نور و پیشرفت و امید ۲ برنامه کلیدی این سازمان است،بسیج دانش آموزی با کمک نهاد های مختلف و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین تاکنون ۱۶۰هزار دانش آموز را به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام کرده است و تا پایان سال به ۳۰۰ هزار دانش آموز خواهد رسید.

وی اظهار کرد:در اردوهای پیشرفت و امید تا کنون چهار هزارو ۲۵۰ نفر دانش آموز از نقاط مختلف کشور از مظاهر پیشرفت کشور در حوزه ای دفاعی،صنعتی و غیره بازدید کردند و اردوهای پیشرفت و امید در سطح شهرستان ها تاکنون پذیرای 300 هزارد انش آموز بوده و پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۵۰۰ هزار نفر از این اردوها بازدید کنند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha