۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85350710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت تسهیلات برای راه اندازی کتابفروشی در بوشهر

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهرگفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمینه پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به متقاضیان ایجاد کتابفروشی در نقاط مختلف این استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا" احمد محمدی‌زاده " روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه زمین ساخت کتابخانه مرکزی عمومی استان تعیین شده است اظهار داشت: برای سرعت بخشی در ساخت این کتابخانه اداره کل راه و شهرسازی نقشه آن را تهیه کند.

وی افزود: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۰ درصد هزینه ساخت کتابخانه مرکزی استان از منابع وزارتخانه و نهاد کتابخانه‌های عمومی و ۵۰ درصد دیگر از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

محمدی زاده توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اطلاعات و منابع کتاب همه کتابخانه‌های استان در بخش‌های مختلف اداری، آموزشی، تخصصی، پژوهشکده‌ها گردآوری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی عفاف و حجاب در این استان یادآور شد: مرحله دوم این مسابقه در زمینه جهاد تبیین، با رویکرد دهه فجر، نقش امام و مردم در انقلاب اسلامی و عقب‌ماندگی که رژیم منحوس پهلوی در این عرصه ایجاد کرده بود برگزار شود.

محمدی‌زاده دهه فجر را یک فرصت مهم در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: باید از این فرصت در بخش‌های مختلف در راستای جهاد تبیین استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید هدف‌گذاری در امانت کتاب تا پایان سال به ۵۰۰ هزار جلد کتاب افزایش یابد و برای سال آینده ۷۰۰ هزار جلد برای امانت کتاب در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha