فرمانده مرزبانی کشور از طرح انسداد مرزی خراسان رضوی بازدید کرد

مشهد- ایرنا- فرمانده مرزبانی کشور از طرح انسداد مرزی در حوزه هنگ تایباد در خراسان رضوی امروز، پنجشنبه بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی روز پنجشنبه از مراحل تکمیل طرح انسداد مرز و طرحهای عمرانی هنگ مرزی تایباد بازدید و دستور پیگیری های لازم را صادر کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: تلاش مرزبانان در این هنگ برای تامین امنیت کشور بسیار ارزشمند است و تامین امنیت زائران و مجاوران برعهده مرزبانان این خطه است.

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اقدامات انجام شده در راستای معیشت مرزبانان، انسداد مرز و امنیت پایدار در مرزهای خراسان رضوی قابل قدردانی است.

فرمانده مرزبانی فراجا از طرح انسداد مرزی خراسان رضوی بازدید کرد

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۲ کیلومتر دارای مرز مشترک با ترکمنستان است و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

از میان ۳۴ شهرستان خراسان رضوی، هشت شهرستان "قوچان، درگز، کلات، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، تایباد و خواف" در نوار مرزی این استان با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همسایگی دارند.

طرح تقویت استحکامات مرزی در امتداد ۸۰ کیلومتر از مرز شهرستان های مرزی تایباد و صالح‌آباد با کشور افغانستان در حال اجراست. این اقدامات از ابتدای امسال در طول مرزهای استان خراسان رضوی آغاز شده است، علاوه بر این ۸۰ کیلومتر، در سال های گذشته نیز طرح استحکام بخشی در طول کیلومترها از مرز مشترک استان با افغانستان به اجرا درآمده بود.

استحکام بخشی برخی از پاسگاه های مرزی خراسان رضوی در طول مرز ۲۹۳ کیلومتری این استان با افغانستان از ابتدای امسال نیز تقویت شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha