رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و چین و اعلام حمایت پکن از ریاست دوره‌ای مسکو در بریکس

تهران- ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در گفت وگوی تلفنی سرگئی لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه روسیه و چین با یکدیگر، پکن حمایت خود را از ریاست مسکو در بریکس اعلام کرده است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از ریانووستی، در این بیانیه آمده است: لاوروف و وانگ در این تماس تلفنی درباره جنگ رژیم صهیونیستی و حماس، جنگ در اوکراین و وضعیت شبه‌جزیره کره با یکدیگر گفت وگو کردند.

بنا بر این بیانیه، طرفین در این تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعاملات سیاسی دو جانبه و همکاری‌های مثبت فی‌مابین، در مورد تعامل بین مسکو و پکن در چارچوب سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و بریکس به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

این بیانیه می‌افزاید: لاوروف و وانگ در این گفت وگو با جمع بندی و قدردانی از نتایج اصلی تعامل دو کشور در سال ۲۰۲۳، از سرعت بالای توسعه گفت وگوهای سیاسی دوجانبه و همکاری‌های عملی، نشان دادن ثبات و پویایی مثبت در شرایط بی ثباتی عمومی ژئوپلیتیک در کره زمین ابراز خرسندی کردند.

بنا بر اعلام بیانیه وزارت خارجه روسیه، مسکو و پکن در تعامل خود توجه ویژه‌ای به اجرای توافق‌های حاصل شده در بالاترین سطح سیاسی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha