ارمنستان: مذاکره با آذربایجان بر اساس طرح‌های مورد حمایت غرب ادامه یابد

تهران-ایرنا- یک مقام پارلمان کشور ارمنستان گفت که مذاکرات با آذربایجان درباره صلح پایدار باید بر اساس طرح‌های تصویب شده مورد حمایت غرب ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگیس خاندانیان، رئیس کمیته دائمی روابط خارجی پارلمان ارمنستان در یک نشست خبری اظهار داشت که مقامات کشورش معتقدند مذاکرات با آذربایجان باید بر اساس طرح‌های مورد حمایت غرب ادامه یابد.

وی به نشست‌های مشترک کشورش با مقامات وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد و افزود: برای ما بسیار مهم است که در قالب‌های تعیین‌شده عمل کنیم.

خاندانیان با اشاره به پیشنهاد آذربایجان برای آغاز مذاکرات مستقیم، خاطرنشان کرد: ارمنستان از تحکیم اصول توافق شده قبلی در چارچوب معاهده صلح آینده حمایت می‌کند.

این نماینده ارشد پارلمان افزود: ایروان بر باز کردن جاده ها و سایر زیرساخت های ارتباطی در مناطق مورد مناقشه با در نظر گرفتن کامل حاکمیت و صلاحیت همه کشورهای مربوطه اصرار دارد. با این وجود ارمنستان آمادگی اعطای برخی امتیازات در حمل و نقل کالا، وسایل نقلیه و افراد را دارد.

پیشتر آرارات میرزویان، وزیر خارجه ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای استونیایی خود، مارگوس تساهکنا، گفته بود که کشورش امیدوار است که آذربایجان برای پایان دادن به مناقشات و عادی سازی روابط به میز مذاکرات برگردد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای برقراری مجدد صلح با کشور آذربایجان خاطر نشان کرد: همه کارها انجام شده و تنها حلقه‌ای که برای تکمیل زنجیره اجرای صلح باقی مانده، اراده سیاسی آذربایجان است.

پیشتر باکو پیشنهادهایی برای ملاقات با نمایندگان کشور ارمنستان در کشورهای غربی را رد کرده بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، نیز پیشنهاد مذاکره با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در شهر گرانادای اسپانیا را رد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha