واکنش مخاطبان به گزارش ایرنا،« دم پلیس گرم،اما ...»

تهران بزرگ - ایرنا - انتشار خبر «صفر تا صد گواهینامه گرفتن در یک روز» در ایرنا با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی روبرو شد بطوریکه برخی به طرح پرسش‌های خود پرداخته و پاسخ آن را جویا شدند و تعدادی از مخاطبان نیز نظرات و پیشنهادات خود در خصوص این اقدام پلیس را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصاحبه در این موضوع با پلیس راهور پایتخت که با بیش از ۱۳۲ هزار بازدید جزو اخبار پربیننده ۱۵ دی ماه بود، با نظرات و کامنت های مختلفی از سوی کاربران روبرو شد که در نوع خود جالب است؛ عده‌ای به انتقاد از طرح گواهینامه موتورسیکلت پرداختند و برخی نیز از این طرح استقبال کردند.

یکی از مواردی که مخاطبان به صورت پُرتکرار به آن نقد داشتند، شرط داشتن موتورسیکلت برای گرفتن گواهینامه آن در یک روز است؛ در این رابطه چند شهروند نوشتند: مگر کسی که گواهینامه رانندگی می‌گیرد حتما باید خودرو داشته باشد که این شرط را در این طرح گذاشته‌اند؟

بارگذاری مدارک در سایتی که برای گرفتن گواهینامه یک روزه معرفی شده هم از دیگر گلایه های برخی مخاطبان در این خصوص بود، گو اینکه قاطبه کاربران از این طرح استقبال و از پلیس بابت آن تشکر کردند.

شرط داشتن و مالکیت موتور را بردارید

فردی هم به کنایه کامنت گذاشت: «سلام. چطور وقتی گواهینامه نداریم، موتور داشته باشیم به نام خودمون! یعنی اول بدون گواهینامه رانندگی کنیم؟»

طرح مشکل اتباع

یکی دیگر از مخاطبان که خود را از اتباع مقیم ایران معرفی می کند، نوشت: «سلام، کارت آمایش دارم اما موتور به اسم خودم نیست، باید گواهینامه بگیرم تا سند رو به اسمم بزنن یا قبل آن می‌تونم گواهینامه بگیرم؟»

موتور به نام همسرم است؛ چه کنم؟

یک کاربر هم نوشته بود که اگر موتور به نام همسر یا یکی از بستگان درجه یک باشد می‌توان گواهی نامه یک روزه موتورسیکلت گرفت؟

دیگری اما نوشت: «هشت روز تلاش کردم تا در سایت مربوطه برای گواهینامه‌ یک‌روزه ثبت‌نام‌ کردم‌ اما هنوز هم گواهینامه را نگرفته‌ام؛ میگن‌ سایت‌ بسته‌ شد اما جالبه هزینه شم‌ کامل‌ ازم‌ گرفتن»

البته که همه نظرات منفی نبود و بسیاری هم از این طرح پلیس استقبال و تشکر کردند؛ مخاطبی در این باره کامنت گذاشت: «خدا خیرتون بده جناب سرهنگ بسیار طرح خوبی هست.»

کاربری دیگر هم نوشت: «سلام، ما باید دقیقا کجا بریم تا بتونیم یک روزه گواهینامه بگیریم؛ ۳۰ سالمون شده و آنقدر سختگیرانه شده نتونستم گواهینامه بگیریم لطفاً راهنمایی کنید.»

فردی دیگر هم از وضعیت سایت معرفی شده، گلایه کرد: «همه مراحل انجام میشه اما مرحله آخر که تاریخ رو انتخاب می‌کنی، انجام نمی‌شه؛ باور کنید چند بار هم از اول شروع کردم ولی بازم فایده‌ای نداره که نداره.»

یکی از شهروندان هم نظر داد که برخی موتورسیکلت‌ها به دلیل اینکه چند دست چرخیده و خرید و فروش شده‌اند، مدت زمان زیادی برای دریافت کارت آن طول می‌کشد و یک سری موتورسیکلت‌ها هم موروثی از پدر به پسر رسیده و ... تکلیف ما چیست؟

دمت گرم پلیس

همچنین یک مخاطب جوان که گواهینامه یک روزه را گرفته است، نوشت: دم پلیس گرم؛ خیلی هم عالی.

کاربری دیگر کامنت گذاشت که برای ثبت چشم‌ پزشکی مشکل وجود دارد و الان ۲۰ روزی است که ثبت نام کردم.

یک شخص هم نوشته که «تکلیف موتورسواران خانم را هم مشخص کنند!»

یکی هم با نگاهی منفی ادعا می‌کند که این طرح راه جدید برای درآمدزایی است و مخاطب دیگری پاسخ می‌دهد که: «خدا خیرشون بده! خیلی خوب بود و من یک روزه گواهینامه گرفتم به مراتب راحت تر از آموزشگاه.»

مخاطب جوانی نظر داد: «سلام، برای یکی که وقت رفتن کلاس‌ها رو نداره طرح خوبیه و فقط یک روز وقتش گرفته می‌شه.

کاربری دیگر هم در واکنش به خبر صدور گواهینامه یک روزه نوشت: دادن گواهینامه یک روزه هنر نیست، آموزش درست، فرهنگ سازی و الزام به رعایت قوانین توسط خودروها و موتورسیکلت سواران هنر است.

وی ادامه داد: اتفاقا هر چقدر سخت گیری علمی و عملی در صدور گواهینامه باشد، بهتر است چرا که فرهنگ رانندگی در ایران باید بهبود یابد.

صدور طرح گواهینامه یک روزه موتور فقط مختص تهران نباشد

تنی چند از مخاطبان ایرنا در استان‌های مختلف هم با خواندن این خبر واکنش‌های جالبی داشتند و یکی از اجرا نشدن این طرح ملی در استانی که در آن ساکن است نوشته و دیگری از ۲۰ بار رد شدن در آزمون.

کاربری از استان خوزستان برای ایرنا نوشت: چرا این بخشنامه و طرح در کل شهرهای استان خوزستان اجرا نمی‌شود؟

دیگری از پاکدشت کامنت گذاشت که کجا باید بریم و آیا امتحان آیین‌نامه هم گرفته می‌شود و دیگری هم نوشت: «تو اصفهان هم الان اجرایی شده، خدا رو شکر.»

یک مخاطب شیرازی هم از ویژگی‌های این طرح تعریف کرده و نوشت که گواهینامه را راحت گرفتم و کاربری کامنت گذاشت: «چند بار رفتم رشتخوار(یکی از شهرهای خراسان رضوی) گواهینامه بگیرم؛ ۲۰ بار ردم کردن. یعنی چی آخه!»

آخرین کامنت هم با کنایه ای همراه بود که مخاطبی نوشت: «اجرای طرح تو تمام استان‌ها که نیومده؛ فقط خبرش تو گوگل هست.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha