فعالیت بیش از ۲ میلیون شرکت غیرتجاری در کشور+فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری کشور گفت: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵۰ شرکت ثبت شده در استان‌های مختلف ایران مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، " ابوالفضل نصیری " روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و سازمان‌های مردم نهاد یزد افزود: از این تعداد ۴۱ هزار شرکت و موسسه غیرتجاری در مناطق مختلف استان یزد فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن و هوشمندسازی ثبت شرکت‌ها در ازای تبصره سه و چهار ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم شرکت‌ها، ۸۵۰ هزار شرکت، غیر فعال بودند که از نگاه سازمان ثبت اسناد این شرکت‌ها صوری هستند.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های هرچه بیشتر حقوقی و ثبتی از فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی بیان کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال و دستور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تمرکز عمده فرآیندهای ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بر رفع موانع حقوقی و ثبتی شرکت‌های تولیدی و فعالین اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با همکاری سایر مبادی و دستگاه‌های ذیربط است.

نصیری گفت: در این راستا، ستاد تخصصی رفع موانع و مشکلات ثبت شرکت‌های تولیدی با مرکزیت اداره کل ثبت شرکت‌ها و با حضور سایر نهادهای متولی کسب و کار و تولید، تشکیل و فعال شده است.

فعالیت بیش از ۲ میلیون شرکت غیرتجاری در کشور+فیلم

وی با اشاره به اینکه یزد در بحث اقتصادی، رکن محسوب می‌شود افزود: شروع هر فعالیت اقتصادی از سازمان ثبت اسناد و اداره کل ثبت شرکت‌هاست که برای کمک به تسهیل در روند فعالیت‌ها از ابتدای سال الکترونیکی شدن فعالیت‌ها و در ادامه، هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ثبت شرکت‌های کشور با اشاره به الکترونیکی شدن پنج فرآیند این اداره کل گفت: راه اندازی امضای الکترونیک اسناد تاسیس و تغییرات شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و پرداخت الکترونیکی حق الثبت اشخاص حقوقی در تهران و عملیاتی شدن در سراسر کشور یکی این فعالیت‌هاست که در شناسایی شرکت‌های صوری کمک بسیار شایانی داشت.

نصیری در ادامه با تشکر از اقدامات انجام شده اضافه کرد: در ابتدای راه مشکلات زیادی داشتیم ولی الان امضای الکترونیکی در کشور ۹۹.۵ درصد و در استان یزد به صورت ۱۰۰درصد اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت شرکت‌ها در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش یافته است گفت: از تیرماه سال جاری روند تحولات سرعت بیشتری گرفته و برای تاسیس یا ایجاد تغییرات در شرکت‌ها نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری نیست.

این مسئول همچنین با اشاره به ثبت روزانه حدود ۱۰۰ تغییرات شرکت‌ها در استان یزد تصریح کرد: این روند فعالیت‌ها بیانگر تداوم روند رونق اقتصادی در این استان است که قابل توجه است.

در این جلسه اعضای حاضر و فعالین اقتصادی بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها در ثبت شرکت‌ها، فرصت گذاشتن برای ارائه آموزش‌های لازم و تشریح فعالیت‌ها در خصوص پلمپ دفاتر تاکید کردند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha