۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85350040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:عِده و عُده دستگاه قضا در منطقه کاشان تقویت شود

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:عِده و عُده دستگاه قضا در منطقه کاشان باید متناسب با این حوزه پهناور جغرافیایی تقویت شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن محمدباقر(ع) در آستان مقدس آن حضرت در مشهد اردهال که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای،رئیس قوه قضائیه برگزار شد،افزود:امنیت از ارکان حکومت اسلامی است،برای تامین امنیت همه حوزه های نظامی،انتظامی و قضائی باید یاریگر هم باشند.

وی اظهار کرد:منطقه کاشان سه هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است،هزارو ۸۰۰ شهید از شهرستان کاشان،۹۰۰ شهید از شهرستان آران و بیدگل و۲۰۰ شهید هم مربوط به شهرستان نطنز است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:خانواده شهید بارفروش از کاشان چهار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده،۱۰ خانواده در کاشان داریم که سه فرزندشان شهید شده اند و ۱۱۶ خانواده در شهرستان ۲ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند،همچنین ۴۷ شهید تک فرزند خود را تقدیم اسلام کرده اند.

حجت الاسلام حسینی گفت:مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حقیر به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان فرمودند به شهر مکرم کاشان بروید و به این دلیل مردم این منطقه مکرم هستند که در سال ۱۱۳ هجری در دعوای بنی امیه و بنی عباس مسیر را گم نکردند و با ارسال نامه به امام محمد باقر(ع) از ایشان تقاضای فرستادن فردی برای ارشاد مردم را کردند و امام باقر(ع) مردم کاشان را تکریم کرد.

مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حضرت علی بن محمدباقر(ع) امروز ۲۰ دی در مشهد اردهال آستان مقدس حضرت علی بن محمدباقر(ع) برگزار شد.

مراسم اختتامیه این کنگره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

حضرت سلطان علی بن امام محمدباقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی «فین» کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ‌ایران ماموریت یافت که پس از سه ‌سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری مصادف با مهر ماه حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در اردهال کاشان شهید شد.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha