امام جمعه ایلام: مطالبه گری رسانه‌ها زمینه ساز پویایی جامعه است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه مطالبه‌گری و انتقاد سازنده از سوی رسانه‌ها موجب پویایی جامعه می شود، گفت: مدیران و مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها و مطالبات مردمی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین" اله‌نور کریمی‌تبار" روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه این استان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج رسانه و گرامیداشت شهادت شهید"غلامرضا رهبر" اظهار کرد: جامعه به نقد سازنده و همراه با ارائه راهکار از سوی رسانه‌ها نیاز دارد که البته نقدها باید بر اساس چارچوب و قانون انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف رسانه‌ها و مدیران تلاش برای رفع مشکلات مردم است، تصریح کرد: اگر می خواهیم استان ایلام پیشرفت کند، باید فضای انتقاد دلسوزانه در استان وجود داشته باشد و مسئولان نیز پاسخگوی افکار عمومی بوده و تحمل انتقاد سازنده و منصفانه را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه در انتقادات باید رعایت حریم اشخاص، امیدآفرینی در جامعه و چارچوب قانون توسط رسانه‌ها رعایت شود، افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها دلسوز نظام هستند و باید گفت که نقد کردن یک مدیر، زیر سؤال بردن نظام نیست.

امام جمعه ایلام: مطالبه گری رسانه‌ها زمینه ساز پویایی جامعه است

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ایجاد فاصله بین مردم، مسئولان و مدیران خطرناک و دارای پیامدهای مخرب و جدی است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید این فاصله ها را نقد کنند و عملکرد مدیران را با نقد اصولی و منصفانه به چالش و پاسخگویی بکشانند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باعث دمیدن امید در جامعه می‌شود، گفت: نشاط و شادابی جامعه به نقد منصفانه و چهارچوب دار است و اصحاب رسانه بایستی ارزش‌آفرین، مستقل و عزت آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به ارجاع برخی پرونده‌های اصحاب رسانه به مراجع قضایی، افزود: پیشنهاد می شود یک کارگروه و مجمع متشکل از رسانه‌های متنفذ و مشرف به امور قضایی به منظور رسیدکی به پرونده های قضایی خبرنگاران و رسانه‌های استان تشکیل و برای اینگونه پرونده‌ها راهکارهای اجرایی در چارچوب قانون انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ایجاد شور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند که مردم را با تبلیغات و ایجاد فضای مسموم رسانه‌ای از نظام دور کند اما رسانه‌ها و خبرنگاران وظیفه مهمی در این زمینه از جمله معرفی داوطلب نمایندگی اصلح به مردم برعهده دارند.

امام جمعه ایلام: مطالبه گری رسانه‌ها زمینه ساز پویایی جامعه است

وی با بیان اینکه به طور قطع مردم با حضور پرشور خود در انتخابات پای کار خواهند بود، گفت: بدون شک مشارکت حداکثری اقشار مختلف برای حفظ جمهوریت نظام و تعیین سرنوشت کشور برای سال های آتی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش ایرنا در این نشست، " محمد علینظری" رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام، " سجاد صیدی" رئیس خانه مطبوعات، "خداداد ابراهیمی" پیشکوست رسانه ای استان و جمعی دیگر از اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha