اطلس گردشگری ورزش استان اردبیل در دست تدوین است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از تدوین اطلس تخصصی گردشگری، ورزشی این استان با توجه به قابلیت‌های متعدد آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی پهناور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اطلس به‌صورت تخصصی با هدف معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان برای میزبانی از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ورزشی قابل توجهی دارد، افزود: با طراحی آمایش سرزمینی و ایجاد بسترهای مناسب، در تدوین این اطلس از ظرفیت ورزشی تمامی شهرستان‌های استان استفاده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر وزیر ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: آیت‌الله سیدحسن عاملی در این دیدار خواستار توجه بیش از پیش به توریسم ورزشی و برگزاری مسابقات جهانی و بین‌المللی به میزبانی استان اردبیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: برای تحقق این امر باید ظرفیت‌های ورزشی در تمامی رشته‌ها به‌صورت ویژه و تخصصی احصا شده و در یک بسته کامل برای تمامی فدراسیون‌های ورزشی ارسال شود.

پهناور با بیان اینکه "جام صفوی" از سال آینده در استان اردبیل برگزار خواهد شد، ادامه داد: نشان جام صفوی رونمایی و به تایید و امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده و بر همین اساس از سال آینده مسابقات مهم ورزشی در سطوح ملی، بین‌المللی و جهانی در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

در استان اردبیل ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha