۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85349916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: اقدام‌ دولت برای رفع کم آبی استان قابل تقدیر است

بوشهر- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: این استان به لحاظ تاریخی با بحران کم آبی مواجه بوده که با هدف رفع این بحران در چند سال اخیر اقدامات اساسی در این حوزه اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری " روز چهارشنبه در بازدید از طرح آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: طرح های آبرسانی استان بوشهر در دولت مردمی آیت الله رئیسی با سرعت و فراگیری بیشتری در حال اجرا است که این روند نویدبخش پایداری آب شرب در آینده است.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل اقلیمی و خشکسالی باید برنامه ریزی برای افق ۱۴۱۵ و۱۴۳۰ استان در بخش آب به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا استان برای تامین آب به خودکفایی برسد.

استاندار بوشهر نیز گفت: از آغاز دولت سیزدهم تمرکز ویژه بر حوزه آبرسانی استان انجام شده و با این نگاه راهبردی اقدام های زیادی در حوزه آب استان انجام شده است.

" احمد محمدی زاده " افزود: در این زمینه برای رفع وابستگی استان بوشهر به آب شرب سایر استان‌ها طرح های شاخصی عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: در دولت سیزدهم با نگاه ویژه دولت و وزارت نیرو طرح های متنوعی در حوزه آبرسانی استان بوشهر عملیاتی شده است.

" ابوالحسن عالی " افزود: در این حوزه در دهه فجر شمار قابل توجهی از طرح های این شرکت افتتاح و یا عملیاتی خواهد شد.

آب شیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه بوشهر قابلیت توسعه تا ۱۰۵ هزار متر مکعب در روز و سرمایه گذاری ۱۹هزار میلیارد ریال به عنوان بزرگترین آب شیرین کن این استان از سوی شرکت سبا نوین (زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی) در زمینی به مساحت ۹ هکتار و با روش برداشت آب مستقیم از دریا به میزان ۲.۵ تا سه متر مکعب در ثانیه در حال احداث است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha