پایین بودن هزینه جرم از دلایل افزایش سرقت در یزد است

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی استان یزد علت افزایش سرقت‌ها در کشور و این استان را پایین بودن هزینه جرم، بیکاری و تورم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» روز شنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا یزد افزود: امسال ۳۰ باند سرقت در زمینه موبایل قاپی، دزدیدن احشام، منازل و مغازه در استان متلاشی و ۸۰درصد سرقت‌های به عنف هم کشف شد.

وی با بیان اینکه سرقت‌ها با تدابیر پلیس و مردم در حال کاهش است، ادامه داد: انتظار این است دستگاه قضایی با مالخرها برخورد جدی کند زیرا اگر تقاضا نباشد سارقان به دنبال سرقت نمی‌روند.

فرمانده انتظامی استان یزد یادآور شد: طرح برخورد با خودروهای شوتی سوخت‌بر نیز در ۱۵ روز گذشته در استان آغاز شده و تاکنون ۵۰ دستگاه خودرو شوتی در محورهای مواصلاتی استان توقیف شده است.

وی اضافه کرد: این دسته از خودروها برای بار اول به مدت ۶ ماه توقیف می شوند و در صورت تکرار این توقیف به یکسال افزایش می یابد.

با وجود اینکه پلیس در آگاه سازی و توجیه مردم اقدامات خوبی انجام داده است، یزد هشتمین استان بعد از هفت کلان شهر کشور به شمار می‌رود که بیشترین کلاهبرداری مجازی در آن صورت می‌گیرد سردار بهدانی فرد، استان یزد را در زمره استان های امن کشور دانست که این امر مورد تایید فرمانده فراجا نیز بوده است و گفت: همکاری و هماهنگی پلیس با مردم خوب بوده که باعث این امنیت شده است و در این امنیت نقش رسانه ها نیز مهم است.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین از کشف ۸۳ درصد کلاهبرداری‌ها و کشف صد در صدی قتل‌ها در استان هم خبر داد و اظهار داشت: ۹۵ درصد باندهای سرقت متلاشی شده اند اما مردم باید در بحث امنیت مشارکت و از وسایل نقلیه و اشیای قیمتی خود مانند طلا و ... محافطت کنند و در حفظ اموال خود سهل انگاری نکنند.

به گفته وی در حوزه فضای مجازی، مردم استان یزد نباید به همه اعتماد کنند تا از این اعتماد سوء استفاده نشود؛ متاسفانه یزد هشتمین استان بعد از هفت کلان شهر کشور است که بیشترین کلاهبرداری مجازی در آن صورت می گیرد هر چند پلیس در آگاه‌سازی و توجیه مردم اقدامات خوبی انجام داده است.

سردار بهدانی فرد اضافه کرد: امسال ۱۵ تن مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال قبل کاهش یافته است؛ برخورد با خرده فروشان مواد مخدر از برنامه های جدی ماست.

وی در مورد بحث جانباختگان جاده‌ای هم گفت: امسال تعداد فوتی ها ۳۲ نفر (۱۱ درصد) نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان یزد از حضور یک مشاور در همه کلانتری های استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد پرونده هایی که وارد کلانتری می شود با حضور مشاوران به مصالحه ختم می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha