۱۳۰ کیلومتر طرح ملی فیبرنوری در شهرستان‌های کارون و خرمشهر در حال انجام است

اهواز- ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۱۳۰ کیلومتر طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۲ شهرستان کارون و خرمشهر در دست انجام است.

مهدی شه‌نظری‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح فیبرنوری شهری منازل و کسب و کارها به عنوان مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور بیان کرد: این طرح به تفکیک در شهرستان کارون به طول ۵۰ کیلومتر و در شهرستان خرمشهر به طول ۸۰ کیلومتر در دست انجام است.

وی گفت: تاکنون حدود ۲ هزار و یکصدمتر حفاری در شهرستان خرمشهر و پنج هزار و ۸۰۰ متر عملیات از این طرح در شهرستان کارون انجام شده است.


شه‌نظری‌پور ادامه داد: این طرح با هدف تامین شبکه ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن در حال انجام است و عملیات حفاری طرح به صورت منطقه به منطقه در این ۲ شهرستان انجام می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: این طرح تا رساندن کابل فیبر نوری به درب ورودی مشترکان برای آنان رایگان است و فقط بهای تجهیزات اتصال به فیبر نوری بر عهده مشترک خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تعاملات سازنده و هماهنگی بین دستگاهی در اجرای هر چه بهتر این طرح اضافه کرد: مذاکره‌ نهایی با شهرداری‌ها برای اجرای این طرح ملی مهم و اولویت‌دار وزارت ارتباطات انجام شده و به زودی قراردادی در این خصوص منعقد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فیبرنوری در شبکه ارتباطی مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در خوزستان با هدف تامین پهنای باند مورد نیاز مردم در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha