۱۱۵ انشعاب عمومی با مصرف نامتعارف آب در مشهد شناسایی شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۱۱۵ انشعاب عمومی با مصرف بیش از یک و نیم برابر ظرفیت آب طی یک ماه گذشته در این شهر شناسایی شد و در نوبت صدور اخطار و قطع انشعاب قرار گرفت.

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب شهر مشهد و با توجه به گزارش تیم تخصصی تحلیل داده های مصرف، انشعابات عمومی که دارای مصارف نامتعارف و بیش از ظرفیت هستند شامل مجتمع های مسکونی، تمامی انشعابات غیر قانونی، موقت و سکونتگاه های غیر رسمی از جمله باغ ویلاها که مصرف آب غیر متعارف دارند و دارای استخر هستند، در برنامه اخطار و قطع انشعاب قرار می گیرند.

وی اضافه کرد:با توجه به خشکسالی شدید و کاهش بی سابقه بارندگی ها، سال آبی گذشته، سال بسیار خشکی در خراسان رضوی و به‌ ویژه در شهرستان مشهد بود.

و میزان بارندگی سال گذشته در این کلانشهر ۹۰ میلیمتر گزارش شد و این درحالی است که در شرایط طبیعی و دوره آماری میزان بارندگی ۲۴۰ میلیمتر بوده است که مقایسه این ۲ عدد نشان می دهد که با کاهش بسیار شدید بارشها مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با وجود پیش بینی ها مبنی بر فرا رسیدن پاییز و زمستانی پربارش برای حوضه شهرستان مشهد، با گذشت بیش از سه ماه از سال آبی کنونی یعنی از مهر ماه تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی در این منطقه را شاهد هستیم و کل میزان بارندگی پاییز امسال تا کنون ۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری بیش از ۶۰ درصد کاسته شده است.

اسماعیلیان افزود: هم اکنون ذخیره کل سدها به حدود پنج درصد رسیده است که حتی اگر بارندگی در فصل زمستان هم به صورت طبیعی باشد به دلیل خشکسالی های پیاپی و افت شدید منابع آب، همچنان با شرایط بحرانی رو به رو خواهیم بود و برنامه ریزی سخت، فشرده و همراهی ویژه تری از سوی جامعه و شهروندان نیاز است.

سدهای تامین کننده آب مشهد شامل سدهای "دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه" است که به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

بر اساس اعلام سازمان های حوزه آب، ۱۰۰ درصد وسعت مشهد در وضعیت "بسیار شدید خشکسالی" قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha