تدوین قانون جامع برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در سواحل ضروری است +فیلم

نوشهر- ایرنا - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به امنیت اقتصاد دریامحور و اجرای سند های ابلاغی مربوط، تدوین قانون جامع برای رفع معضلات فراروی سرمایه گذاری در سواحل کشور ضروری است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفایی روز چهارشنبه در "همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت " در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود : دولت سیزدهم برای ابلاغ سیاست های دریامحور ۳۱ برنامه اجرایی پیش بینی کرده است که با اجرایی شدن آن تحول عظیمی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: تمام تلاش های دولت مردمی سیزدهم این است که کار جامعی درباره سند ابلاغی سیاست‌های دریامحور انجام بدهد که تاکنون بخش اعظمی از کارهای مربوط انجام شده است.

وی با بیان این که، رهبر معظم انقلاب هوشمندانه به توسعه اقتصاد دریامحور اشاره داشتند، گفت: تاکنون تصویب نامه اجرایی این سند مهم تهیه شده تا برای اجرایی سازی آن انجام بشود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد : با تلاش های صورت گرفته مطالعات اجرایی سیاست‌های دریامحور شروع شده و همچنان ادامه دارد تا منویات رهبر معظم انقلاب در این ارتباط هرچه زودتر محقق و اجرایی بشود.

صفایی با اشاره به این که نیروهای دریایی ارتش و سپاه، اقتدار برای جمهوری اسلامی رقم زده است، افزود: فعالیت آنها سبب شده تا تجارت دریایی ایمن در آب‌های منطقه برقرار شود.

وی گفت: دولت بر همین پایه و اساس در حال برنامه ریزی است و برای اینکه بتوانیم سند توسعه دریامحور را اجرایی کنیم و در همین ارتباط نیز طرح‌هایی را در این سازمان آغاز شده است.

وی، سیاست گذاری یکپارچه امور دریایی را از جمله برنامه های مربوط برشمرد و تصریح کرد : در همین راستا سند توسعه ۳۴ جزیره ایرانی در دست اقدام بوده که به زودی تهیه آن محقق خواهد شد است.

به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت با حضور مسوولان کشوری و متخصصان امرروز چهارشنبه در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر آغاز شد.

به دبیرخانه این همایش ۳۰۰ مقاله ارسال شد که ۲۵۷ مقاله برای ارایه در این همایش دوره روزه انتخاب شد، ۳۰ مقاله هم در قالب سخنرانی انتخاب شد.

طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال ایران در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده است که به گفته صاحبنظران امر ظرفیت فراوان این سواحل در حوزه مختلف اقتصادی، گردشگری و دریایی شکوفا نشده است و سواحل جنوب کشور چهار هزار و ۹۰۰ کیلومتر طول دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha