۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادان متجاهر خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از جذب ۳۰ میلیارد ریال برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر استان خبر داد.

ابوالحسن نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار از سوی سازمان امور اجتماعی کشور در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی خراسان‌شمالی جذب شده است.

وی افزود: معتادان متجاهر در قالب طرح های گوناگون امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه های اجرایی و انتظامی از سطح شهرهای استان جمع آوری می شوند.

نجفی ادامه داد: این افراد بعد از غربالگری در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می شوند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۷۴۰ معتاد و معتاد متجاهر در ۹ ماهه امسال جمع آوری شدند که بعد از غربالگری، یکهزار و ۵۰۰ نفر از آنها در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ماده ۱۵ پذیرش شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با پروتکل های مخصوص راه اندازی می شود و معتادان نیز به طور خود خواسته به این مراکز مراجعه می کنند تا تحت درمان قرار گیرند و مراحل ترک اعتیاد را بگذرانند.

دریافت گواهی مهارت ۱۰۵ معتاد بهبودیافته

نجفی گفت: ۴۶۶ معتاد بهبودیافته در ۹ ماهه امسال آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند که در نهایت ۱۰۵ نفر از آنها موفق به اخذ گواهی مهارت شدند.

وی افزود: این آموزش های مهارتی در رشته های برق ساختمان، مکانیک خودرو، قالی بافی و جوشکاری با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای خراسان شمالی ارایه شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش دوباره به اعتیاد بهبودیافتگان از اهداف اصلی ارایه آموزش های فنی و حرفه ای است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha