میراسماعیلی: میزبانی مسابقات آسیایی بهترین فرصت ارزیابی جودوکاران است

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون جودو گفت: حضور هشت تیم از ایران با توجه به میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان بهترین فرصت برای ارزیابی جودوکاران کشور است.

آرش میراسماعیلی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در رده سنی جوانان و بزرگسالان و قهرمانی بزرگسالان آسیا در بخش پومسه اواخر خردادماه سال آینده در جزیره کیش برای اولین بار در تاریخ جودو ایران اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: بعد از خارج شدن از تعلیق (۲۶ شهریور ماه سال جاری) تلاش خود را در سطح بین‌المللی با برگزاری ۲ جلسه مهم با رییس فدراسیون و چند جلسه با رییس کنفدراسیون آسیا انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع میزبانی را با توجه به شرایط و چارچوب کشور، هر روز پیگیر بودیم تا این که هفته گذشته نهایی و با میزبانی موافقت شد.

رییس فدراسیون جودو گفت: هر کشور برای حضور در مسابقات باشگاهی می‌تواند در هر رده سنی با ۲ تیم و در مجموع چهار تیم شرکت کند.

میراسماعیلی افزود: در بخش کاتا شرایط فرق دارد و با توجه به این که در طول تاریخ جودو برای اولین بار ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی با کسب ۲ طلا و یک برنز شد و جودوی ایران در این بخش جزو قطب‌های دنیا محسوب می‌شود اصرار بر میزبانی قهرمانی آسیا داشتیم.

وی ادامه داد: هر چند یکه تاز کاتا در این رشته ژاپن است، اما چون میزبان هستیم و کسب نایب قهرمانی جهان، به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم و با تمام قوا در این بخش از مسابقات حضور خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در مجموع میزبانی باعث پویایی جودوی ایران خواهد شد و اتفاق خوبی برای این رشته در کشور خواهد افتاد.

رییس فدراسیون جودو گفت: همچنین جزو معدود رشته‌هایی هستیم که نوروزگاه را به صورت بین‌المللی در اواخر فروردین ماه برای بانوان برگزار خواهیم کرد و معتقدیم با بانوان جوان در نوروزگاه حضور داشته باشیم، زیرا این جوانان پشتوانه ما تیم ملی بزرگسالان برای دوره بعدی قهرمانی آسیا خواهند بود.

میراسماعیلی با یادآوری پایان چهار سال بسیار سخت تعلیقی در ۲۶ شهریور ماه گذشته، اظهار کرد: در شرایطی که ارتباط ما با بین‌الملل قطع شد، بچه‌های ما نتوانستند در مسابقات بین‌المللی و برون‌مرزی شرکت کنند، فشار سنگینی روی ورزشکاران به خصوص شخص من بود، اما خدا محبت کرد و جودو ایران این دوران را سپری کرد.

وی بیان کرد: از آنجایی که در این چهار سال تعلیق از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کردیم، سرمان بالاست.

وی تصریح کرد: اگر ما از دشمنان بین‌الملل و افراد خناس داخلی‌ سیلی خوردیم، اما از ۲۶ شهریور تاکنون فعالیت‌هایی را داشتیم که خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند.

رییس فدراسیون جودو گفت: حضور در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های مختلف، اعزام بیش از ۲۰ ورزشکار به مسابقات کاتای قهرمانی جهان و اعزام یک کاروان ۴۰ نفره به رقابت‌های آسیایی نوجوانان و جوانان‌ که همگی با موفقیت ورزشکاران ما همراه بود، بخشی از فعالیت‌های فدراسیون بعد از دوران تعلیق است.

میراسماعیلی افزود: هفته گذشته رقابت‌های قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی به پایان رسید و به زودی اردوها را آغاز خواهیم کرد تا تیم ملی را اواخر فروردین ماه سال آینده به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

وی در خصوص حضور جودوکاران ایران در قالب مهمان با داشتن «وایلد کارت» در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، عنوان کرد: کمیته المپیک وایلدکارت را به کشورهایی می‌دهد که کمتر از پنج ورزشکار در المپیک داشته باشند، اما در خصوص جودو ایران با نظر رییس کمیته المپیک، بعد از رقابت‌های سطح‌بندی (رنکینگ) جهانی و با توجه به رایزنی انجام شده این کمیته با فدراسیون جهانی، نامه نگاری و مکاتبات را برای دریافت یک وایلدکارت انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: حضور ما در المپیک پاریس ۲۰۲۴ و با توجه به داشتن استعداد در این رشته در جوانان و نوجوانان، می‌تواند نقطه قوتی برای المپیک بعدی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha