۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85349119
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نژادپرستی سیستماتیک در پلیس فرانسه/ سه افسر خشن دادگاهی شدند

تهران- ایرنا- سه افسر پلیس فرانسه به اتهام ضرب و شتم یک جوان سیاه پوست و اعمال رفتار نژادپرستانه، در دادگاه پاریس محاکمه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سه پلیس فرانسوی روز سه‌شنبه به اتهام اعمال زور در دستگیری یک جوان ۲۲ ساله سیاه پوست محاکمه شدند؛ اقدامی که منجر به صدمات شدید جسمی به این جوان سیاه شده بود و موجی از اعتراض‌ها را به دنبال داشت.

دستگیری تئودور لواکا (Theodore Luhaka) در سال ۲۰۱۷، یکی از موارد متعدد نژادپرستی سیستماتیک در بین افسران پلیس فرانسوی است که در سال‌های اخیر اعتراض‌های بسیاری را برانگیخته است.

لواکا هنگام دستگیری توسط این افسران پلیس، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و امر موجب ناتوانی جسمی او شده است.

طبق شواهد ارائه شده در دادگاه، تصاویر دوربین‌های امنیتی دستگیری نشان می‌دهد که لواکا روی زمین توسط این افسران مورد ضرب و شتم و پس از این حادثه در بیمارستان تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت.

وکلای افسران پلیس در دادگاه مدعی هستند که استفاده از خشونت در حین دستگیری جزء موارد قانونی بوده است.

یکی از افسران این پرونده به عنوان متهم ردیف اول در صورت مجرم شناخته شدن با ۱۵ سال زندان، دومین افسر با ۱۰ سال و افسر سوم با هفت سال زندان مواجه خواهد شد. قرار است دادگاه ۱۹ ژانویه حکم نهایی را صادر کند.

به گزارش ایرنا، دادگاه این افسران در حالی برگزار می‌شود که ۲۴ آبان یک افسر پلیس فرانسه که هشتم تیرماه امسال یک نوجوان ۱۷ ساله به نام نائل (Nahel) را در روز روشن با شلیک مستقیم گلوله کشته بود، از بازداشت آزاد شد.

قتل خونسردانه نائل ۱۷ ساله و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به "آمریکایی شدن پلیس فرانسه" تعبیر شده است، فاجعه‌ای در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل و هفته‌ها و ماه‌ها این کشور را درگیر تظاهرات‌های گسترده‌ای کرد که با سرکوب گسترده پلیس مواجه بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha