دستیار رییس جمهور: گفت وگو ضرورت امروز جامعه است

یزد - ایرنا - دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: گفت و گو حلقه مفقوده جامعه امروز ما بوده و با توجه به حضور اقوام و ادیان مختلف در ایران اسلامی باید یاد بگیریم بیشتر گفت و گو کرده و مشکلات را حل کنیم.

به گزارش ایرنا، «سکینه سادات پاد» عصر روز سه‌شنبه در بازدید از کنیسه ملا آقا بابا یهودیان در یزد، افزود: ابتدای انقلاب در تدوین قانون اساسی نمایندگان همه ادیان از جمله نماینده کلیمیان حضور داشتند و حق هیچ هموطنی تضییع نشد و همه دغدغه های خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ایران برای همه ادیان است و همه به یک اندازه طبق قانون اساسی حق دارند تا در همه امور مشارکت داشته باشند؛ در ۹ ماه گذشته که به عنوان دستیار رییس جمهور منصوب شده ام، ارتباط مستمر با نمایندگان ادیان در دستور کار قرار گرفت.

دستیار رییس جمهور: گفت وگو ضرورت امروز جامعه است

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: شهر میراث جهانی یزد نمونه زندگی مسالمت آمیز و عدالت فصل مشترک بشریت است که در یزد نمونه ای از فرهنگ ایران را می بینیم و به لحاظ ایرانی بودن، ما اقلیت نداریم و همه حقوق مساوی داریم و هیچکس حق ندارد حقی را تضییع کند و طبق قانون اساسی ما همه مساوی هستیم.

پاد ادامه داد: رییس جمهور در سخنان خود در سازمان ملل تعهد به خانواده را مطرح کرد که در ادیان مختلف فصل مشترک است به ویژه اینکه ما ایرانیان هیچ مشکلی با هم نداشتیم و همواره زندگی مسالمت آمیز داشته و داریم.

دستیار رییس جمهور: گفت وگو ضرورت امروز جامعه است

حقوق مردم ایران صرف نظر از رنگ و آیین محترم است

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی همچنین سه شنبه شب در دیدار با جمعی از زرتشتیان که در محل آتشکده یزد برگزار شد، گفت:حقوق مردم ایران صرف نظر از رنگ و آیین محترم است و سعی کردیم در دولت سیزدهم صادقانه در این زمینه کوشا باشیم و هیچ تفاوتی قائل نبوده ایم.

پاد افزود: یکی از مواردی که یزد را جهانی کرد، ابنیه تاریخی در کنار زندگی مسالمت آمیز است و بخشی از فرهنگ ایرانی را نشان می دهد که همواره زندگی مسالمت آمیز بین ادیان در کنار یکدیگر بوده است و لذا اکنون نیز باید این فرهنگ ادامه یافته و گسترش یابد.

دستیار رییس جمهور: گفت وگو ضرورت امروز جامعه است

وی اظهارداشت: احترام به قانون فصل مشترک همه ایرانی ها است و ما نیز در این مسیر هر گونه حمایت و اقداماتی که لازم باشد مضایقه نخواهیم کرد؛ همچنین در رابطه با دغدغه هایی که مطرح شد نهایت همکاری را برای برآورده شدن این درخواست ها خواهیم داشت.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: دفاع از حقوق ملت ایران جدای از رنگ، نژاد و دین را وظیفه خود می دانیم تا با رعایت اصل عدالت انجام وظیفه کنیم و دولت سیزدهم بر مبنای عدالت و مردم محوری خدمت می کند.

در این ۲ نشست که جداگانه برگزار شد، خداداد گوهریان رئیس انجمن یهودیان یزد، کوروش رشیدی، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد و موبد مهربان پولادی فرنشین انجمن موبدان و موبد یاران ایران نیز پیشنهادات و درخواست های خود را مطرح کردند.

دستیار رییس جمهور: گفت وگو ضرورت امروز جامعه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha