یادواره «شهید نماز» در پایگاه هوانیروز اصفهان برگزار شد

اصفهان- ایرنا- یادواره «شهید نماز»(شهید خلبان حسین قاسمی) و نخستین اجلاس سراسری نماز با حضور خلبانان و مهندسان پرواز در پایگاه هوانیروز شهید سرلشگر خلبان منصور وطن‌پور اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس عقیدتی، سیاسی پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: شهید حسین قاسمی(شهید نماز)، الگوی همه دانشجویان خلبان و مهندسان هوانیروز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کیانی با اشاره به اهمیت تببین جایگاه و ارزش نماز در آیات و روایات افزود: فعالیت‌ ارتش انقلابی ما در راستای ترویج فرهنگ نماز، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ شهادت متاثر از رزمندگانی است که نماز را در اولویت برنامه زندگی خود می‌دانند.

یادواره «شهید نماز» در پایگاه هوانیروز اصفهان برگزار شد

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این مراسم با قدردانی از فعالان عرصه ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: دانشجویان خلبان و مهندسان پرواز مرکز آموزش هوانیروز با ابعاد زندگی این شهید آشنا شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر افزود: این شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس به «شهید نماز» معروف و تنها آموزشگاه خلبانی دانشکده هوانیروز نیز به نام او مُزین است.

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ خلبان شهید«حسین قاسمی» در سال ۱۳۳۳ در شهرستان آمل متولد شد و در جوانی بدلیل علاقه ذاتی‌اش برای گذراندن دوره خلبانی به اصفهان رفت.
شهید قاسمی مدتی را در اسارت عراقی‌ها بود و در زندان بدلیل اقامه بموقع نماز مورد غضب بعثی‌ها قرار گرفت و پس از آنکه موفق نشدند او را از اقامه نماز باز بدارند، این خلبان مومن و مُتدین را به شهادت رساندند.

مراسم امروز شامل برگزاری نمایشگاه تصویری، دیدار چهره به چهره با ساکنان منازل سازمانی، تشویق دانش‌آموزان مدارس همجوار به برپایی نماز جماعت و اهدای لوح تقدیر به فعالان عرصه نمازآموزی بود.

مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگرد در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش این رشته در کشور به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha