توجه ویژه دولت سیزدهم به سلامت مردم/ ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز به درمان اختصاص یافت

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هدفگذاری وزارت بهداشت را ارتقاء سلامت مردم کشور و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: دولت حدود ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز برای بخش درمان کشور تخصیص داده که در نوع خود بی‌سابقه است.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم گفت: در این مدت فشار بسیار زیادی به دولت برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، ایجاد شد. اما وزارت بهداشت با حمایت سازمان برنامه و بودجه به خوبی توانست مشکلات پیش رو را رفع کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت برای تامین ارز دلاری و ریالی دارو نیز در این مدت تحت فشار بود ولی توانست به بخش درمان حدود ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون دلار ارز تخصیص دهد.

نماینده اقلیت کلیمیان در مجلس با اشاره به پویش ملی سلامت که از اقدامات وزارت بهداشت است، یادآور شد: دولت موفق شده تا امروز در قالب پویش سلامت ۳۸ میلیون نفر از مردم را تحت پوشش قرار دهد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در توسعه تخت‌های بیمارستانی یادآور شد: تاکنون و در دولت سیزدهم، ۱۶ هزار تخت در سراسر کشور افتتاح شده و دو هزار خانه بهداشت نیز به خانه‌های بهداشت اضافه شدند که نشان می‌دهد دولت به حوزه سلامت توجه ویژه دارد.

سامه یح نجف آبادی طرح سلامت وزارت بهداشت برای هر ایرانی را از ایده‌های مهم و اجرا شده در این دولت عنوان کرد و گفت: در این طرح که دولت آن را در دست اجرا دارد، برای هر ایرانی با کدملی پرونده سلامت ایجاد می‌شود و طبق گزارشی که در این باره از سوی دولت ارائه شده، امسال در ۵۷ شهرستان این طرح انجام شده که نظام کیفی سلامت کشور را ارتقاء خواهد داد.

این نماینده مجلس تحریم‌ها را سد راه برنامه‌های در دست انجام وزارت بهداشت دانست و تصریح کرد: به رغم اینکه دولت برای ارتقاء بخش سلامت، بهداشت و واردات دارو تلاش‌های ارزنده‌ای دارد، اما تحریم‌ها سبب شده که بخشی از این برنامه‌ها اجرایی نشود. در حالی که دولت خدمتگذار تمام همت خود را برای کاهش بیماری‌ها به ویژه در قشر ضعیف جامعه به کار بسته است.

وی ادامه داد: دولت در بودجه ۱۴۰۳ ارقام بیشتری را برای افزایش حوزه سلامت و بهداشت مردم کشور در نظر گرفته است که نشان می‌دهد وزارت بهداشت پیشگیری را بر درمان مقدم دانسته و در حوزه درمان هم ارتقاء سلامت را هدفگذاری کرده است.

سامه یح نجف آبادی در پایان از حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و دکتر رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای اقدامات تخصصی و قابل دفاع انجام شده در این مدت قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha