ایجاد اشتغال برای چهار هزار مددجوی استان مرکزی

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه ۲۰ هزار طرح اشتغال دراین استان فعال است، گفت: در سال جاری چهار هزار اشتغال برای مددجویان استان مرکزی ایجاد شده است.

«مجید مومنی» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، با بیان اینکه برای اولین‌بار در استان مرکزی کاهش تعداد مددجو به ثبت رسیده است، افزود: باتوجه به خودکفایی خانواده‌هایی که برای آن‌ها شغل ایجاد شده و خارج شدن آنها از پوشش حمایتی، تعداد مددجویان تحت حمایت از ۴۵ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد از برنامه هدف‌گذاری داخلی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان با ایجاد ۶ هزار اشتغال و ۱۵۰ درصد از برنامه استانی در سال جاری محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد: در خصوص ایجاد اشتغال مطالعاتی انجام شده است که بر این اساس اشتغال‌های مبتنی بر دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد و یکی از این موارد تولید برق با انرژی خورشیدی است.

مومنی ادامه داد: در این رابطه برنامه‌ای تدوین شده که با همکاری بانک‌های ملی، رسالت و تجارت برای تعداد ۹۰۰ خانواده اشتغال از طریق تولید برق با انرژی خورشیدی ایجاد شود.

وی افزود: برای اجرای طرح اشتغالزایی مذکور، ۴۰۰ خانواده در استان مرکزی و ۵۰۰ خانواده به طور ویژه در شهرستان خمین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد: خمین به عنوان شهر سبز معرفی شده است و بهره‌گیری از وام بند سه تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال از طریق انرژی خورشیدی در این خطه مصوب شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام برای نصب هر دستگاه در نظر گرفته شده است.

مومنی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در گذشته ۱۲۵ واحد تولید برق با انرژی خورشیدی در استان مرکزی توسط مددجویان راه‌اندازی شده بود، در صورت راه‌اندازی ۹۰۰ واحد دیگر در مجموع می‌توان پنج مگابایت برق تولید کرد.

وی، در خصوص وام کارگشایی صندوق امداد ولایت نیز عنوان کرد: حدود ۷۲۰ میلیارد ریال در این راستا به ۲ هزار و ۱۲۸ نفر به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده که سقف این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال است.

۴۲ هزار مددجو در استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha