تامین مسکن خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین مسکن برای خبرنگاران واجد شرایط این استان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

امین درخشان روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی استان ، هنرمندان و اصحاب رسانه واجد شرایط از مزایای نهضت مسکن ملی بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۵۰ رسانه در حوزه‌های مختلف خبری فعالیت می کنند.

درخشان توانمند سازی رسانه‌ها به لحاظ اخلاق حرفه‌ای را اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی سازماندهی مطلوبی در این زمینه در حال انجام است.
وی اضافه کرد: جشنواره رسانه خبر خوب برای حمایت بیشر از رسانه ها، شناسایی و استفاده از ظرفیت آنها نیز در استان برگزار شد.
درخشان عنوان کرد: تعداد زیادی از هنرمندان استان با همکاری معاونت رسانه‌ای و تبلیغات در صندوق هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رفع مشکلات آنان ساماندهی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان گفت: این استان به لحاظ داشتن فرهنگ سرا و مجتمع‌های هنری در شرایط نسبی قرار دارد و با اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان چشم انداز امیدواره کننده‌ای در این حوزه پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ، تجهیزات اماکن فرهنگ و ارشاد اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد نوسازی می شود.

درخشان تصریح کرد: پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و مدتی نیمه کاره رها شده بود و در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح به سرمایه گذار اختصاص داده شده و روند اجرایی این طرح با شتاب خوبی در حال اجراست.

تالار در حال ساخت مرکزی یاسوج بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری استان با زیربنایی افزون بر ۲۳هزار مترمربع ، ۱۴ سال به صورت نیمه کاره مانده بود.

درخشان به انسجام فرهنگی در میان جامعه هنری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر همه جشنواره‌ها به صورت مطلوب در استان برگزار شده است.

وی جشنواره‌ها فلیم کوتاه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهیابی ۲ اثر نمایشی خیابانی و صحنه‌ای این استان به تئاتر فجر، برگزاری برنامه های خوب در حوزه هنرهای تجسمی، برگزاری جشنواره بلاد شاپور در شهرستان کهگیلویه در آینده نزدیک، چاپ ۳۰۰ عنوان کتاب و تولید سه اثر سینمایی فاخر را از مهمترین افتخارات و عملکرد حوزه فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ سال اخیر ذکر کرد.

درخشان اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دستگاه برتر در حوزه فرهنگی و هنری کشور معرفی شد.
وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نیروی انسانی از استان‌های هنرمند خیز است.

وی افزود: با توجه به رویکرد تحولی شورای فرهنگ عمومی کشور در ۲ مرحله با دعوت دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور سند مهندسی فرهنگی استان با هدف شناخت مشکلات و آسیب‌ ها ،تحقیق‌ها و پژوهش‌ها نیز تدوین شده است.
درخشان ادامه داد: در سال‌های اخیر رویکرد شورای فرهنگ عمومی با مردم محوری و برگزار نشست‌ها با معتمدان، ریش سفیدان و نخبگان روند خوبی طی کرده است و سعی می‌شود موضوعات مهم و کلان استان در این شورا نیز مطرح و واکاوی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha