دستیار رییس‌جمهور: اهتمام دولت سیزدهم بر دفاع از حقوق شهروندان است + فیلم

یزد- ایرنا- دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: رویکرد و نگاه ویژه دولت سیزدهم به پیگیری امور، مسائل مختلف و مطالبات شهروندان و رسیدگی به حقوق آنان است و در این زمینه دولت اهتمام جدی دارد.

به گزارش ایرنا، "سکینه سادات پاد " روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: تاکید دولت و شخص رییس جمهوری، بر پیگیری مطالبات و شنیدن نظرات و استیفای حقوق شهروندان به منظور تحقق قانون اساسی است.

وی حضور در استان‌ها و بررسی میدانی مسائل، شنیدن نظرات مردم در زمینه‌های مختلف و پاسخگویی به آحاد جامعه را از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: شنیدن نظرات و مسایل شهروندان با حضور در مناطق مختلف کشور، در پاسخگویی به اتهاماتی که از سوی مخالفان علیه نظام مطرح می‌شود، نقش مهمی دارد.

دستیار رییس جمهور از نگاه ویژه امام جمعه یزد و تاکید ایشان بر کاهش ساعت کار بانوان در دستگاه‌های دولتی قدردانی کرد و گفت: این نگاه الگویی برای کشور و حتی برای بخش‌های غیردولتی در زمینه فعالیت های بانوان با توجه به نقش های متعدد آنان است.

پاد گفت: توجه به موضوع مهم خانواده و تحکیم بنیان آن، جزو اهداف نظام و انقلاب اسلامی است و در قانون اساسی، نظرات حضرت امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب نیز بر این موضوع تاکید ویژه شده و باید برای تحقق آن تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز با بیان اینکه حضرت امام (ره) در جریان انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت مردم و با توسل به خداوند متعال توانست بر باطل پیروز شود، گفت: حضرت امام (ره) در نظام به زنان به ‌عنوان انسان کامل و دارای ارزش‌های اسلامی والا نگریسته و این امر سبب شد تا مردم به ویژه زنان از اندیشه‌های امام و انقلاب حمایت کنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: در شرایطی که نظام اسلامی ایران چنین نگاهی به زنان دارد، نگاه دنیای غرب به‌ زنان ابزارگونه است و هرگز زن را به دید انسانی نقش‌آفرین در رشد جامعه نگاه نکرده و این شرایط تاکنون ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای نسل جدید باید برنامه‌ مدون داشته باشیم و اجازه ندهیم که غرب از جوانان ما سوء استفاده کند، ادامه داد: مردم به واقع علاقمند به نظام اسلامی هستند و باید از این موهبت الهی استفاده کنیم به ویژه جوانان و نوجوانان باید قدردان نظام اسلامی باشند و با روحیه پاک خود از آن حمایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در نظام اسلامی برای تربیتی فرزندان شیوه مشخص وجود دارد، گفت: این در حالی است که غرب از سال‌ها قبل برای جوانان ما نقشه کشیده و سبک آنها، جلوگیری از پیشرفت ایران بوده است.

ناصری با بیان اینکه دشمن سه اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل را در نسل جوان هدف قرار داده است، اظهار کرد: در فضای امروزی ضرورت دارد فرزندان را به سطحی از بصیرت و تعقل برسانیم که بتواند خوب و بد را در شرایط غبارآلود تمیز دهد.

ناصری همچنین سرمایه‌گذاری بر رشد فکری جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برنامه‌ای پیش گرفته شود که بانوان بتوانند در کنار حضور اجتماعی در درجه اول به خانواده خود رسیدگی کنند که کاهش ساعت کاری بانوان می‌تواند برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا باشد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در سفر ۲ روزه به یزد دیدارهایی با خانواده‌های شهدا، بانوان و اقلیت های زرتشتی و یهودی دارد و در شورای مسکن استان نیز شرکت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha