جلسه هماهنگی بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شد

شهرری - ایرنا - جلسه هماهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان وزارتخانه‌، سازمان‌ و مقام‌های لشکری و کشوری روز سه‌شنبه در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، در ابتدای این جلسه جنایت تروریستی کرمان را محکوم و شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان را تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و سلامتی از درگاه خداوند طلب کرد.

محمدعلی انصاری افزود: علت تشکیل این جلسه زودتر از موعد این است که در روزهای آتی برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی و بعد از آن برنامه انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و از سوی دیگر ایام عید و ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت و لذا چون برنامه‌ها بسیار زیاد است تصمیم گرفتیم جلسه ستاد بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد رحلت امام راحل را زودتر برگزار کنیم تا اعضا بتوانند از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی راه امام راحل، مکتب ایشان و دستاوردهایی که در پرتو حرکت امام خمینی (ره) حاصل شد وظیفه ما است، مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی دارند که در این باره جهاد تبیین شود و به همین دلیل وظیفه اصلی ما تبیین شخصیت و رسالت بنیانگذار جمهوری اسلامی است

این مسئول خاطرنشان کرد: رسالت دوم ما هم تشویق مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت ایشان و حضور حداکثری و برگزاری بهتر این مراسم در خارج از کشور است.

انصاری اظهار داشت: بسیاری از جوانان کشور با نوع هجمه‌های فرهنگی بیگانه هستند و اگر از اینها غافل باشیم امکان دارد دستاوردهای تاریخی، دینی و انقلابی خودمان را از دست بدهیم‌ اما با داشتن ذخایر و منابع و الگوهای بزرگ تاریخی مانند امام عظیم‌الشأن می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق بیاییم ولی منوط به این است که امام راحل را درست بشناسیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی اضافه کرد: مقام معظم رهبری امام راحل را از سرآمدان تاریخ می‌دانند که محدود به زمان خاصی نیست و با حرکتی که پایه‌گذاری کردند تاریخ‌ساز شدند.

وی با بیان اینکه چه کسی فکر می‌کرد که ملت فلسطین پس از ۷۰ سال کاری کند که ما آن را معجزه انقلاب اسلامی تفسیر کنیم، گفت: ۹۰ روز یک ملت در مقابل گلوله‌ها، تهدیدات و آتش‌ها شجاعانه می‌ایستد و همه را شگفت‌زده می‌کند.

انصاری ادامه داد: تصور رژیم صهیونیستی این بود که می‌تواند غزه را تصرف و اسرایش را هم آزاد کند ولی تمام محاسبات آنان به هم ریخت، غربی‌ها هم به هوای پیروزی از صهیونیست‌ها حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha