افکار سنجی پیامکی دولت عراق از۲۰ میلیون عراقی برای اخراج اشغالگران

تهران- ایرنا- دولت عراق در راستای اقدامات برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، گام‌های جدیدی برداشته است.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، پایگاه خبری "العربی الجدید" از نظرسنجی تلفنی از عراقی‌ها درباره حضور یا اخراج نظامیان آمریکایی در عراق خبر داد.

حدود بیست میلیون عراقی، پیامکی روی تلفن های همراه خود دریافت کرده اند که دولت السودانی از آنها خواسته تا نظر خود را درباره خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق اعلام کنند.

این اقدام، اندکی پس از اینکه محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در جمعه گذشته اعلام کرد که به دنبال تعیین موعد شروع مذاکره با واشنگتن برای پایان حضور نظامیان آمریکایی است، رخ داد.

سئوالی که از شهروندان عراقی در پیامک پرسیده شده، این بود: "شهروند گرامی آیا شما با ادامه ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موافق هستید؟ "

پیوند و لینکی برای ارسال پاسخ بله یا خیر پیوست شده که شرکت کنندگان را به پرتال الکترونیکی دولت عراق هدایت می‌کند که تاییدی بر این است که نظرسنجی از سوی دولت عراق انجام می شود.

یک منبع دولتی در بغداد نیز در این باره به العربی الجدید گفت: این پیامک برای بیست میلیون عراقی از جمله ساکنان اقلیم کردستان عراق ارسال شده است.

منبع مذکور افزود که این پیامک در راستای رویکرد جدید دولت عراق با هدف افکارسنجی به منظور آگاهی از نظر افراد جامعه عراق درباره تصمیمات سرنوشت سازی است که به کل عراق مربوط می شود.

این منبع از فعالیت مراکز فنی دولت عراق در زمینه شمارش آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی پیامکی خبر داد.

یکی از اعضای برجسته ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق نیز به العربی الجدید گفت: این گام مقدماتی است و اقدامات دیگری در راه است، مانند برگزاری گردهمایی و کنگره نخبگان عراقی.

این منبع دولتی عراقی که نامش را فاش نکرد، از تشکیل هیات نظامی و امنیتی و دیپلماتیک از سوی دولت عراق برای مطلع کردن آمریکایی‌ها در زمینه تمایل عراق به پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی به علت عدم نیاز هم سخن گفت.

وی هدف از کسب نظر عراقی‌ها را ایجاد پشتوانه محکم برای هیات دولت عراق دانست و گفت: دولت بغداد خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق است بدون اینکه این روند تاثیر منفی یا انتقامی از سوی آمریکا به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد شیاع السودانی در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در بغداد گفت: موضع ثابت و اصولی ما پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق است، زیرا دیگر توجیهی برای حضور آنها وجود ندارد. تصمیم ما برای پایان دادن به این حضور برگشت ناپذیر است. ما درصد تعیین زمان آغاز گفت‌ وگو از طریق کمیته دوجانبه تشکیل شده برای مشخص کردن تدابیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی هستیم. الحشد الشعبی نهاد رسمی عراق و بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای مسلح ما است. حمله ای که به شهادت حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی منجر شد، ضربه‌ای به همه عرف ها و قوانینی بود که در رابطه ما و واشنگتن حکمفرما بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha