۲ شکارچی متخلف در استان اردبیل دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ۲ شکارچی غیرمجاز و متخلف را در مناطق مختلف این استان دستگیر کردند.

حسن قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی برندق شهرستان خلخال هنگام گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت یک شکارچی غیر مجاز و متخلف زنده‌گیری کبک را شبانه پس از تعقیب و گریز سه ساعته در منطقه حفاظت شده آق‌داغ دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: محیط‌بانان از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی دولول ، لاشه یک قطعه کبک و تعدادی فشنگ به همراه کمربند فشنگ کشف و ضبط کردند.

وی بیان کرد: شکارچی متخلف دستگیر شده به همراه ادوات شکار کشف شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی بخش خورش‌رستم معرفی شد.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی هم هنگام ماموریت گشت و کنترل در زیستگاه‌ها یک شکارچی غیرمجاز دیگر را که با پهن کردن تور در منطقه شکار ممنوع نوار مرزی منطقه موران اقدام به زنده‌گیری سهره طلایی کرده بود، دستگیر کردند.

قاسم‌پور ادامه داد: ماموران محیط زیست از این شکارچی ۲ قطعه سهره طلایی، ۲ عدد قفس، یک رشته تور زنده‌گیری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط کردند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی همچنین یک قبضه اسلحه شکاری مجاز از یک شکارچی متخلف قبل از شروع به شکار کشف و از وقوع شکار و صید غیر مجاز پیشگیری کردند.

وی از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هر گونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مجموع ۲۷ درصد مساحت استان اردبیل منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha