۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85348432
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

میراسماعیلی: تعلیق چهار ساله، توسعه‌ جودوی ایران را به تاخیر انداخت

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون جودو گفت: تعلیق چهار ساله فدراسیون، باعث به تاخیر افتادن برنامه‌های توسعه‌ای این ورزش شد که بازگشت به روزهای اوج، نیازمند تلاش بیشتر هیات‌های استانی و شهرستانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرش میراسماعیلی روز سه‌شنبه در جمع ورزشکاران جودوی گلستان‌ اظهار کرد: تعلیق چهارساله جودوی ایران ۲۶ شهریور امسال به پایان رسید و از آن تاریخ تاکنون تلاش برای رساندن این رشته به روزهای اوج با قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در دوره چهارساله تعلیق، تعداد ورزشکاران حرفه‌این این رشته کاهش یافت و جودوکاران یا بی‌انگیزه شده و یا به سمت رشته‌های دیگر کوچ کردند.

رییس فدراسیون جودو یکی از مشکلات این رشته را صدور احکام فراوان مربیگری و داوری دانست و افزود: در کنار رشد کمی، باید به کیفیت مربیان و داوران هم توجه کنیم که در این راستا، دوره‌های مستمر بازآموزی و دانش‌افزایی برگزار خواهد شد.

میراسماعیلی اضافه کرد: جودو را با ۶۰ هزار ورزشکار تحویل گرفته و به بیش از ۱۲۱ هزار ورزشکار رساندیم اما هدفگذاری ما رسیدن به ۵۰۰ هزار ورزشکار است.

رییس فدراسیون جودو یادآور شد: در یک سال گذشته بعد از انتخاب رییس جدید هیات گلستان، این رشته به سر و سامان خوبی رسیده و پویایی و حرکت رو به رشد در جودو استان دیده می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از نقاط هدف این هیات باید رسیدن به سه هزار ورزشکار سازمان یافته شده باشد که برای تحقق آن باید به دنبال کشف استعدادها در نوجوانان و جوانان حرکت کرد.

وی بیان کرد: استان‌ها باید در زمینه استعدادیابی و پرورش نخبگان تلاش بیشتری کنند و این رشته را به صورت همگانی در شهر و روستاها گسترش دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌ هم در این جلسه گفت: فعال کردن هیات‌های شهرستانی باید در اولویت کارها و برنامه‌های هیات جودوی استان قرار بگیرد.

قاسمعلی برزمینی به برگزاری جلسات هیات رییسه استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: از رییس فدراسیون انتظار داریم به احداث و تجهیز خانه جودو توجه بیشتری کنند.

محمدعلی پایین‌محلی رییس هیات جودو گلستان هم گفت: این استان هزار و ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته، ۵۱ مربی و ۲۹ داور دارد و یکی از سیاست‌های اصلی، فعال کردن هیات‌های شهرستانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha