طرح جهش تولید در ۱۷ هزار و ۱۱۵ هکتار از دیمزارهای بروجرد اجرا شد

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: طرح جهش تولید در ۱۷ هزار و ۱۱۵ هکتار از دیمزارهای شهرستان با نظارت مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی بروجرد اجرا شد.

جواد گودرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جهش تولید سال گذشته در ۱۸ هزار و۹۲۲ هکتار جهش تولید اجرا که از این میزان ۹ هزار و ۳۲۲ هکتار گندم، هشت هزار و ۹۳۰ هکتار جو و ۱۵۰ هکتار کاملینا بوده است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری نیز در راستای اجرای طرح جهش تولید در ۱۱ هزار هکتار گندم و پنج هزار و ۶۰۰ هکتار جو کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه مجموع زمین های کشاورزی بیمه شده شهرستان یک هزارو ۳۵۳ هکتار است، بیان کرد: ۱۵ لیتر سم "آوانت" برای اجرای طرح جهش تولید جذب و به صورت مجانی و پس از تعیین عوامل تشخیص و تطبیق توزیع شد.

گودرزی اضافه کرد: خرید تضمینی گندم ۵۰ هزار تن، کلزا ۳۵۰ تن و کاملینا برای اولین بار به میزان ۲۵ تن و جذب و توزیع ۲ تن بذر کلزا از ارقام "ماراتن" و "نپتون" جهت کشت سال زراعی جاری انجام شد.

وی ادامه داد: جذب و توزیع ۳۸۰ تن بذر گندم آبی و دیم به همراه بذرمال جهت کشت سال زراعی جاری و جذب و توزیع ۲ رقم جو " آرتان و قافلان" برای توزیع بین کشاورزان برای کشت سال زراعی نیز از جمله برنامه ها اجرا شده در سال جاری است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: پرونده ۲۹ نفر متقاضی تسهیلات احداث باغ و پرورش قارچ به مبلغ ۳۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۶ به بانک ملی معرفی شده است.

گودرزی اظهار کرد: همچنین پرونده سه نفر از متقاضیان احداث گلخانه به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در سال جاری به سازمان معرفی شد.

وی گفت: در این مدت ۱۹ هزار قلمه ریشه دار گلدانی گل محمدی جهت کاشت در سطح بیش از ۱۱ هکتار و توزیع ۳۴ کیلوگرم بذر زیره، سیاهدانه و بذر ریحان بنفش جهت کاشت در سطح پنج هکتار انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: کاشت ۶۵ هزار نشاء گیاهان دارویی شامل آویشن، رزماری و گل گاوزبان جهت کاشت در سطح ۱۵ هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha