مراسم وداع با شهیده" فاطمه دهقان" از شهدای حادثه ترور کرمان در مشهد برگزار شد

مشهد -ایرنا - مراسم وداع با پیکر شهیده فاطمه دهقان، برادر زاده معاون حقوقی رئیس جمهور که در عملیات ترور کور به همراه سایر زایران مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیده بود، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که دوشنبه شب و در مسجد سناباد شهر مشهد برگزار شد، جمعی از مردم شهید پرور این شهر با شرکت در این مراسم، ضمن انزجار از توطئه دشمنان کشورمان، با شهدا و راه شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند.

یک سخنران مذهبی در این مراسم گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، باید مسیر شهدا برای جوانان تبیین شود تا آنان بیشتر با هدف و سیره آنان آشنا شوند تا تحت تاثیر شبهات دشمنان قرار نگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه السلام بیان کرد: اگر کسی در بستر بمیرد در حالی که عارف به حق خداست و حق رسول و اهل بیت علیهم السلام باشد و نیت مبارزه داشته باشند، همچون شهدا خواهند بود.

این سخنران با تاکید بر اینکه باید دل ما با شهدا باشد زیرا آنان نجات دهنده ما خواهند بود گفت: امشب با این شهیده پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم و امیدواریم که شهدا نیز دست گیر ما باشند.

شهیده فاطمه دهقان از زمان مجروح شدن بی هوش و در بخش مراقبتهای ویژه یکی از بیمارستانهای کرمان بستری بود که روز شنبه مرگ مغزی وی اعلام می‌شود.

مراسم وداع با شهیده" فاطمه دهقان" از شهدای حادثه ترور کرمان در مشهد برگزار شد

با توجه به وصیت شهیده فاطمه دهقان و پس از اعلام مرگ مغزی ، اعضای بدن وی به چهار بیمار اهدا شد.
همچنین روز گذشته اولین شیفت خدمتی این شهیده در حرم امام رضا علیه السلام بود.

وی فرزند غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور است که به هنگام شهادت ۳۶ سال سن داشت و دختر یک و نیم ساله وی نیز در این حادثه مجروح شده که تحت عمل جراحی قرار گرفته است و وضعیت با ثباتی دارد و هم اکنون در یکی از بیمارستانهای کرمان بستری است.

انفجارهای تروریستی کرمان بیش از ۹۰ شهید داشته است؛ همچنین بیش از ۲۸۰ نفر نیز در مجموع مجروح شدند که تاکنون عمده آنان از بیمارستان مرخص شده اند.

تروریست های کوردل عصر روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با مراسم چهارمین سالگرد سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، در جمع زائرانی که پیاده به سمت گلزار شهدای این شهر در حرکت بودند انفجار تروریستی انجام دادند و زنان، مردان و حتی خردسالان را به خاک و خون کشیدند. چند دقیقه پس از انفجار نخست، انفجار دوم انجام شد، انفجاری که به گفته مسوولان حاوی ساچمه های فراوان بود و همین نکته سبب افزایش شمار شهیدان شده است.‌

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha