۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85348107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاد حوزه:انتخابات امسال امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران است

کاشان - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: انتخابات امسال امتحان بزرگ الهی برای ملت ایران است چراکه حضور پرشور مردم توطئه دشمن را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت ایام شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) در حسینیه نخل کاشان افزود: انتخابات اسفند ماه امسال تنها رای به یک فرد نیست بلکه رای به اسلام و دفاع از ارزش هاست.

وی اظهار کرد:شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود جمهوری اسلامی حرمی است که بیش از ۲۳۰ هزار شهید داده است خون این شهدا پای این حرم ریخته شده و دفاع از نظام مقدس جمهوری واجب است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد:باید پرچم ولایت را نسل به نسل نگه داریم و سپس آن را به صاحب اصلی اش امام عصر(عج) تحویل دهیم.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: حرم اهل بیت(ع) دانشگاه است چراکه اگر اسلام هزارو۴۰۰ سال زنده مانده به فرموده حضرت امام خمینی(ره) به دلیل محرم و صفرو حفظ شعائر الهی است به همین دلیل حرم ائمه اطهار(ع) دانشگاه است.

وی افزود:حرم اهل بیت(ع) درمانگاه نیز می باشد،بارها دیده ایم، مردم با حضور در مجالس اهل بیت(ع)مشکل و گرفتاری شان رفع شده است.

وی اظهار کرد:گاندی رهبر هندوستان که مسلمان هم نیست می گوید من آزادگی را از امام حسین(ع) آموختم،مردم باید با زبان و در عمل شعائر اسلامی را تقویت کنند.

حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی «فین» کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت.
این امامزاده بزرگوار پس از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری مصادف با مهرماه حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در خطه «اردهال» کاشان شهید شدند.
مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha