۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85348081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری اداره کل صمت و دانشگاه علمی کاربردی گیلان

رشت- ایرنا، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از امضای تفاهم نامه همکاری این اداره با دانشگاه جامع علمی - کاربردی گیلان خبر داد و افزود: توسعه رشته‌های فنی و مهارتی مرتبط با صنایع گیلان در مراکز آموزشی علمی و کاربردی سطح استان با هدف افزایش صنایع دانش بنیان در این تفاهم نامه مورد تاکید است.

به گزارش ایرنا، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه، رشد تکنولوژی در حوزه تولید را ماحصل بالندگی نوابغ و اندیشمندان دانشگاهی دانست و افزود: هدف از امضای این تفاهمنامه فراهم کردن بستری مناسب برای توانمندسازی و ارتقای دانش شغلی و کسب مهارت‌های علمی و عملی واحدهای تولیدی و دانشجویان دانشگاه است.

وی با اشاره بر لزوم فاصله گرفتن از دانش نظری و ضرورت پردازش بیشتر بر فنون کاربرد محور هدایت صنعت به سمت دانش بنیان شدن و به کارگیری علوم جدید جهت افزایش رقابت پذیری تولیدات کشور در سطح جهانی را از اهداف مهم این اداره کل اعلام کرد.

پورحیدری بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی مدرسان خبره و ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدهای صنعتی در دانشگاه، کمک به ایجاد واحدهای دانش بنیان در مراکز صنعتی، همکاری در برگزاری استارتاپ‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی برای صنایع استان از موارد همکاری در قالب این تفاهمنامه خواهد بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فرصت‌های فراوان همکاری دانشگاه و صنعت گفت: روش‌ها و مدل های علمی و به روز در تولید با توجه به تحریم‌هایی سرراه تولید، ارتباط مستمر صنعت با دانشگاه گره گشا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اهداف پیش رو برگزاری تورهای صنعتی جهت آشنایی دانشجویان با صنعت استان و اجرای بازدیدها در قالب اردوهای دانشجویی جهت تقویت فرهنگ تولید و کارآفرینی است.

ابراهیم کازرونی گفت: این دانشگاه برای پرورش نیروهای کارآمد و ارتقاء رشته های متناسب با نیاز حوزه کسب و کار در صنعت استان تلاش می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha