افزایش ۵۰ درصدی متقاضیان پناهندگی آلمان در سال ۲۰۲۳

تهران-ایرنا- بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، آلمان در سال گذشته میلادی شاهد افزایش تقریبا ۵۰ درصدی درخواست‌های پناهندگی بود که دولت این کشور را بیش از پیش تحت فشار برای عمل به وعده‌هایش در کاهش مهاجرت غیرقانونی قرار داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) اعلام کرد که ۳۵۱ هزار و ۹۱۵ درخواست پناهندگی در آلمان در سال ۲۰۲۳ ثبت شده که نسبت به سال قبل از آن، ۵۱ درصد افزایش داشته است.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان در بیانیه‌ای گفت: آمار پناهندگی سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که باید به طور مداوم به اقدامات برای محدود کردن مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه دهیم.

وی همچنین از توافق اخیر برای اصلاح سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، دولت ائتلافی چپ میانه آلمان با عقب افتادن از احزاب راست‌گرا در نظرسنجی‌ها، موضع خود در قبال مهاجرت را سخت‌تر کرده است.

اطلاعات اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان نشان داد که در سال ۲۰۲۳، بیشترین متقاضیان پناهندگی در آلمان از سوریه (۱۰۴ هزار و ۶۵۱ درخواست) و پس از آن ترکیه (۶۲ هزار و ۶۲۴) و افغانستان (۵۳ هزار و ۵۸۲) بوده است.

اتحادیه اروپا شاهد افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی و درخواست‌های پناهندگی است. این اتحادیه اواخر آذر ماه از دستیابی به توافقی برای اصلاح و بازنگری قوانین پناهندگی خود خبر داد که شامل ایجاد مراکز بازداشت مرزی بیشتر و اخراج سریع‌تر پناهندگان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha