روشن: حضور فونتس به‌موقع بود؛ مربیان رکن اصلی موفقیت هر رشته‌ای هستند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته مربیان فدراسیون بوکس با بیان اینکه حضور رینالدو فونتس کوبایی تصمیم خوب و به‌موقعی بود، گفت: مربیان رُکن اصلی موفقیت هر رشته‌ای هستند و فرصت خوبی داریم تا از مربیان قهرمان‌پرور و باانگیزه در کنار فونتس استفاده کنیم.

شهیار روشن در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط بوکس کشور پرداخت و اظهار داشت: در خصوص تیم‌های ملی باید بگویم جذب مربی کوبایی و حضور رینالدو فونتس تصمیم خوبی بود که از سوی فدراسیون اتخاذ شد. البته گزینه‌هایی از ازبکستان و قزاقستان هم بودند، اما در این مقطع حضور مربی کوبایی بهتر بود. آنها در بوکس جهان صاحب سبک هستند و از شرایط بوکس ما شناخت خوبی دارند.

وی افزود: چنانچه فونتس و شاید در آینده فونتانا، چند سال در ایران بمانند و شرایط برای آنها فراهم شود، قطعا سودش را در آینده خواهیم دید.

مربی سه ستاره بوکس ایران، تصریح کرد: خیلی مهم است در کنار مربیان خارجی، از مربیان داخلی قهرمان‌پرور و دارای انگیزه استفاده کنیم تا به نوعی مربی‌سازی کرده و آینده خودمان را با ساختن مربیان داخلی، تامین کنیم.

رئیس کمیته مربیان ادامه داد:‌ رئیس فدراسیون بوکس خودش سال‌ها قهرمان بوده و مشکلات را می‌داند. اگر می خواهیم بوکس قوی داشته و پیشرفت کنیم، باید مربیان خوب بسازیم و اکنون با حضور کوبایی‌ها، بهترین فرصت است تا مربی‌پروری کنیم که حتما این مهم از سوی فدراسیون صورت می‌پذیرد.

روشن: حضور فونتس به‌موقع بود؛ مربیان رکن اصلی موفقیت هر رشته‌ای هستند

روشن در خصوص تیم‌های ملی رده‌های سنی، بیان کرد: علیرضا استکی و رضا مهدی‌پور که هدایت تیم‌های امید و جوانان را برعهده دارند دارای کارنامه و رزومه موفقی هستند. در تیم‌های نوجوانان و نونهالان نیز اکبر احدی و اسفندیار محمدی فعالیت می‌کنند که آنان نیز تجارب خوبی دارند. حضور مربیان قهرمان‌پرور در کادر فنی این تیم‌ها نیز دارای اهمیت است و انگیزه‌ها را بالا می‌برد.

وی در مورد رینالدو فونتس کوبایی، گفت: وقتی مربیان تیم ملی و بوکسورها از عملکرد او رضایت دارند، مشخص می‌شود او کارش را بلد بوده و قطعا به تیم ملی کمک خواهد کرد. فقط نیاز به زمان، حضور در اردوها و تورنمنت‌های خارج از کشور و البته حمایت دارد که روح‌الله حسینی رئیس فدراسیون و حسین رحمتی مدیر تیم‌های ملی از او حمایت قاطعی دارند. اکنون تیم ملی حضور در تورنمنت بلغارستان و ۲ اردوی مشترک در قزاقستان و ارمنستان را در پیش دارد.

روشن در خصوص اقدامات کمیته مربیان نیز، توضیح داد: در سه سالی که مسئولیت این کمیته را دارم، بانک اطلاعاتی مربیان سراسر کشور، تدوین و ویرایش آئین‌نامه، برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری آنلاین با استفاده از مربیان برتر، تقدیر از مربیان قهرمان‌پرور و بازدید از هیات‌ها و باشگاه‌های سراسر کشور از جمله اقدامات ما بود. در واقع تلاش کردیم تا بازوی قدرتمندی برای فدراسیون بوکس باشیم. در یکسال اخیر علی دانشمندفرد دبیرکل فدراسیون همکاری نزدیکی با کمیته مربیان داشته که باید از او تشکر کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha