بن گویر: کابینه جنگ صلاحیت تصمیم‌گیری درباره جنگ غزه را ندارد

تهران-ایرنا- در ادامه سربرآوردن کوه یخ اختلافات میان صهیونیست‌ها، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم اشغالگر کابینه جنگ این رژیم را فاقد اختیارات و صلاحیت برای تصمیم‌گیری درباره جنگ غزه دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: کابینه جنگ صلاحیت و اختیار تصمیم گیری مبنی بر وارد شدن به مرحله عملیات محدود در غزه را ندارد.

این اظهارات درحالی بیان شده است که منابع خبری از اختلافات شدید میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پرده برداشته‌اند و گفته می‌شود که آمریکا مقامات رژیم اشغالگر را برای محدود کردن حملات به غزه تحت فشار قرار داده است.

« یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه با اذعان به تاثیر عملیات طوفان الاقصی بر این رژیم و ایجاد ناامنی برای توده صهیونیست ها، از آنچه "آغاز ورود از مرحله نبرد فشرده در غزه به مرحله عملیات ویژه" خواند، خبر داد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی سه عضو اصلی و ۲ عضو ناظر دارد. نتانیاهو و گالانت و گانتس اعضای اصلی و آیزنکوت و «رون درمر» اعضای ناظر این شورا هستند.

پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی درباره تشدید اختلافات بین اعضای شورای جنگ و کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: «بنی گانتس» (رهبر حزب اتحاد)، «گادی آیزنکوت» (رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و عضو حزب اتحاد) و «هیل تراپر» (عضو حزب اتحاد) اعلام کردند که در جلسه (دیروز یکشنبه) کابینه به خاطر حمله اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل شرکت نکرده اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اخیرا درباره اختلافات بین اعضای تندرو و میانه رو کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: اکنون دو کابینه جدا و مستقل در اسرائیل وجود دارد؛ کابینه «بزللل اسموتریچ» - «ایتامار بن گویر» (وزرای دارایی و امنیت داخلی) و کابینه «بنی گانتس- گادی آیزنکوت» (وزیر پیشین جنگ و رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش).

در این گزارش آمده است که هر یک از این کابینه‌ها برنامه‌ها، اولویت‌ها و اهداف ویژه خود را دارند و نتانیاهو بین این دو مانور می دهد و تلاش می کند هر دو طرف را راضی نگه دارد.

به گزارش ایرنا، جنگ غزه که از میانه مهرماه آغاز شده‌، اینک وارد چهارمین ماه خود شده‌است؛ جنگی که به رغم کشتار غیرنظامیان فلسطینی و شمار بالای شهدای غزه، برای رژیم صهیونیستی نیز پر هزینه بوده و بحران های متنوعی را برای آن به همراه داشته است.

در حالی که همواره نگاه‌ها به شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم دوخته شده، اما یکی از پیامدهای جدی جنگ غزه، متوجه اقتصاد این رژیم است که بسترساز تشدید فضای ابهام و فقدان قطعیت در اقتصاد اسرائیل است؛ موضوعی که نقش کلیدی در تشدید و تعمیق بحران‌ها علیه این رژیم ایفا می‌کند.

انتظار می‌رود که به موازات تداوم و تشدید جنگ غزه، بر وخامت اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز افزوده و جدا از فرار نیروی کار و نیز سرمایه‌های داخلی و خارجی، شاهد بلندتر شدن موج مهاجرت معکوس باشیم.

در این میان تدابیر سران رژیم صهیونیستی مبنی بر تزریق ۴۵ میلیارد دلار به بازار هم نتوانسته از عمق بحران کنونی بکاهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha