هیات شمشیربازی استان قم رتبه پنجمی را در کشور کسب کرد

قم- ایرنا- رئیس هیات شمشیربازی استان قم گفت: این هیات که سه سال بیشتر از عمر تأسیس آن در استان نمی‌گذرد با ارزیابی اخیر توسط فدراسیون در جایگاه پنجم در بین تمامی هیات‌های شمشیربازی کشور قرار گرفت.

علی قنبری روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: هیات شمشیربازی قم درحال حاضر جوان‌ترین رئیس هیات ورزشی در استان است که کار خود را به طور رسمی از دی ماه ۱۳۹۹ شروع کرد و برای اولین بار در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: از جمله اقدام‌های صورت گرفته توسط هیات شمشیربازی استان قم می‌توان به ایجاد زیرساخت‌های فنی از جمله خانه شمشیربازی ، پیست و سایر وسایل شمشیربازی اشاره کرد.

وی ادامه داد: هم‌چنین افزایش آمار بیمه شده که از ۲۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است در ارزشیابی فدراسیون شمشیربازی تاثیرگذاری خود را داشته‌است.

رئیس هیات شمشیربازی قم افزود: از جمله اقدام‌های دیگر این هیات برگزاری دوره مربیگری در استان بود که ۹ نفر توانستند کارت مربیگری دریافت کنند، همچنین برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای عموم به صورت مستمر، اجرای طرح استعدادیابی ،حضور مستمر تمامی رقابت‌های کشوری کلیه رده های سنی در ۲ بخش آقایان و بانوان از اقدام های صورت گرفته این هیات بوده‌است.

قنبری گفت: همچنین در مهمترین اقدام حضور ۲ تیم در بخش آقایان و یک تیم در بخش بانوان و کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور در زمره کارنامه یکسال اخیر هیات شمشیربازی استان قم بوده‌است.

وی گفت: بهبود رنکینگ کشوری بازیکنان استان قم از رتبه‌های آخر تا حضور در جمع هشت نفر برتر مسابقات جوانان قهرمانی کشور آقایان نیز از جمله فعالیت های مثبت این هیات بوده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha