۳۶۵ نفر ازمهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای خوزستان وارد بازار کار شدند

اهواز- ایرنا - مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: تعهد اشتغال فنی وحرفه‌ای استان در سال جاری ۳۰۰ نفراست و تا کنون بر اساس سامانه رصد، ۳۶۵ نفر از مهارت‌آموختگان این مراکز وارد بازار کارشدند.

شهرام ملایی هزاروندی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۸۴۹ نفر ساعت، آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف در دو بخش دولتی و غیر دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای خوزستان ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها با رویکرد خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ وهنر ارایه می‌شود افزود: در بخش دولتی ۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و۹۵۳ نفر ساعت و در بخش غیردولتی ۱۰ میلیون و ۱۳۹هزار و ۸۹۶ نفر ساعت در مراکز فنی وحرفه‌ای اجرا شده است.

ملایی هزاروندی با اشاره به آغاز ازریابی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف بیان کرد: این ارزیابی با هدف آسیب‌شناسی عوامل بیرونی و درونی در چارچوب اهداف و انتظارات اداره‌ کل انجام شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: هر سازمان برای استفاده بهینه از منابع خود و اثربخشی بیشتر، به ارزیابی و سنجش عملکرد نیاز دارد و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا ۵۵ مرکز دولتی و یکهزار و ۳۵۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خوزستان وجود دارد که به ۱۹ گروه هدف آموزش مهارتی ارایه می‌دهند.

کارجویان، نیروهای جوان بیکار فاقد مهارت، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموزان، سربازان وظیفه، گروه‌های در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان کار، زنان خانه دار، افراد دارای معلولیت گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha