۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85347562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در خیابان‌های پایتخت دانمارک راهپیمایی کردند+فیلم

تهران – ایرنا – هزاران دانمارکی حامی فلسطین در خیابان‌های کپنهاگ راهپیمایی کرده و خواهان برقراری آتش‌بس در غزه و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه انگلیسی "میدل ایست آی" خبر داد که هزاران دانمارکی دیروز (۱۷ دی) در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی کرده و شعارهای "فلسطین آزاد باید گردد" و "اسرائیل بایکوت باید گردد" سر دادند.

اوایل آبان نیز حامیان فلسطین در دانمارک، در اقدامی نمادین به یاد شهدای غزه شمع روشن کرده و تعدادی تابوت در مرکز شهر کپنهاگ قرار دادند.

این اجرا به همت چندین سازمان مردم‌ نهاد و گروه‌های فعال فلسطینی و اسلامی در مهمترین میدان شهر کپنهاگ معروف به میدان تالار شهر به مدت سه شب انجام شد.

در این حرکت اعتراضی ۵۰۰ تابوت کوچک به‌ یاد کودکان فلسطینی کنار هم گذاشته شده و اطراف آن پرچم‌های فلسطین به اهتزاز درآمد.

در همین حال اطلاعات ارائه شده از سوی یک مرکز پژوهشی اسرائیلی بیانگر آن است که تظاهرات جهانی علیه این رژیم ۱۲ برابر بیشتر از تجمع حامیان آن بوده است.

اطلاعات ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که از ۷ اکتبر تا ۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه تا ۱۷ آذرماه) مناطق مختلف جهان شاهد برگزاری بیش از هفت هزار و ۵۵۷ تظاهرات علیه این رژیم بود، این در حالی است که در این مدت زمان تنها ۶۰۲ تظاهرات در حمایت از اشغالگران برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha