عطایی: آیین‌نامه لیگ برتر والیبال مورد بازبینی قرار خواهد گرفت

تهران- ایرنا- مدیرعامل باشگاه چادرملو گفت: بعد از انتخاب مدیران عامل برای حضور در کمیته اصلاح آیین‌نامه، به صورت دقیق آیین‌نامه بازبینی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری با مسئولان فدراسیون والیبال و سازمان لیگ با حضور وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال روز چهارشنبه، ششم دی ماه برگزار شد. در پایان این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود که آیین نامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال را مورد بازبینی قرار دهد که این امر مورد استقبال مدیران عامل باشگاه‌ها هم قرار گرفت.

در همین راستا فدراسیون والیبال از باشگاه‌ها درخواست کرده تا نفرات مدنظر خود برای حضور در این کمیته را اعلام کنند تا در نهایت افرادی که بیشترین رای را کسب کردند نماینده‌ باشگاه‌ها در این کمیته باشند.

علی عطایی، مدیرعامل باشگاه چادرملو روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص این پیشنهاد اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای در فدراسیون والیبال برگزار شد که در آن مدیران عامل باشگاه‌ها و مرادی، سرپرست جدید فدراسیون والیبال حضور داشتند. در این جلسه غیر از موضوع آشنایی طرفین با هم، برخی مشکلات باشگاه‌ها هم مطرح شد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در مورد نحوه اجرای لیگ، نقل و انتقالات نیم فصل و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مددی، مدیرعامل باشگاه پیکان و من که سابقه فوتبالی داشتیم چند موضوع را عنوان کردیم. بحث اولی که خیلی باشگاه‌ها را آزار می‌دهد موضوع ۵۵درصد پرداختی در یک زمان مشخص است که اگر باشگاهی نتواند این مبلغ را پرداخت کند، بازیکن می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند که این کار بی‌انصافی در حق باشگاه‌ها بوده و قابل قبول نیست. در آن جلسه هم اعلام کردم که نیم فصل باید یک بازه زمانی درنظر گرفته شود. به این ترتیب باشگاه‌ها با شرایط اقتصادی سختی که دارند باید تلاش کنند تا تامین بودجه کنند. این قانون باعث می‌شود که باشگاه‌ها در موضع ضعف قرار بگیرند و بازیکن‌سالاری ایجاد شود.

عطایی خاطرنشان کرد: موضوع دوم هم این بود که قراردادی که بین بازیکن و باشگاه ثبت می‌شود باید در فدراسیون هم ثبت شود. نباید موضوع دو قراردادی وجود داشته باشد. در فوتبال وقتی بازیکنی با باشگاهی قرارداد امضا می‌کند، همان را در سازمان لیگ هم ثبت می‌کند. حتماً این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. این بحث به سود بازیکنان است، چون آنها با باشگاه قراردادی امضا کرده و در فدراسیون قرارداد دیگری امضا می‌کنند. این کار باعث می‌شود که درآمد فدراسیون هم کم شود. ضمن اینکه اینکه مشکلات بعدی هم دارد.

مدیرعامل باشگاه چادرملو گفت: یکی دیگر از مواردی که مطرح شد مربوط به کمیته انضباطی بود؛ طبق آیین‌نامه جاری فدراسیون، بازیکن را نمی‌توان بیش از ۵درصد جریمه کرد. ۵ درصد هم کمیته انضباطی فدراسیون می‌تواند موافقت کند و در مجموع می‌توان ۱۰درصد جریمه کرد که این موضوع ایراد است. دست باشگاه‌ها در برخی موارد باید بازتر باشد. این موارد باید رعایت شود که قطعاً بعد از انتخاب مدیران عامل برای حضور در کمیته اصلاح آیین‌نامه به صورت دقیق آیین‌نامه بازبینی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha