۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85347486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کنند

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبر: 85347486
رسانه ها شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کنند

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه جبهه‌ استکبار با تولید برنامه‌های تنش‌آفرین سعی دارد مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کند، گفت: رسانه‌ها، شاخص‌های انتخاب اصلح را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، "محمدسبحان حسنی" روز دوشنبه در کمیته‌ اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان ایلام، اظهار کرد: رای مردم در انتخابات، عالی‌ترین نشان‌ برای تحقق مردم‌سالاری‌دینی در کشور است و انتخابات در واقع تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام محقق می‌شود.

وی افزود: پس از وقوع انقلاب اسلامی تاکنون شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا هستیم و در انتخابات مختلف، مردم در سرنوشت خود نقش دارند.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام خاطرنشان کرد: رسالت رسانه‌ها در انتخابات سنگین است و بهترین محل برای تحلیل بحث انتخابات، رجوع به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: جبهه استکبار با تولید برنامه‌های تنش‌آفرین سعی دارد مردم را از مشارکت در انتخابات دل‌سرد کند که در این راستا، نقش رسانه‌ها با پمپاژ امید و ایجاد نشاط در جامعه برای مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار موثر است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به حضور تفکرات و سلایق مختلف در انتخابات پیش‌رو، گفت: به طور میانگین ۳۸ کاندیدا برای هر کرسی مجلس در کشور تایید صلاحیت شده است و این تعداد کاندیدا برای هر کرسی می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت پرشور مردم در انتخابات باشد.

حسنی تصریح کرد: دشمن راه رسیدن به اهداف خود را جدایی مردم از حکومت می‌داند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم چرا که اقتدار روزافزون کشور مرهون بصیرت و هوشیاری مردم است.

رسانه ها شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با بیان این‌که قلم‌های اصحاب رسانه در انتخاب اصلح بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها شاخص‌های فرد اصلح را بیان کنند و خبرهای امیدآفرین و هدایت‌گر را منتشر و از نشر اخبار دارای تنش اجتناب کنند.

مشارکت راهبرد نخست ستاد انتخابات استان است

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: ایلام رتبه نهم کشور از نظر تایید صلاحیت‌ کاندیداها در هیات مرکزی نظارت است و در استان ایلام فضا برای رقابت سیاسی و مشارکت پرشور مردم در انتخابات فراهم است.

"فرشید زرگوش" مشارکت در انتخابات پیش‌رو را راهبرد نخست ستاد انتخابات استان عنوان کرد و افزود: در بحث مشارکت، نقش کمیته‌های اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان به‌عنوان یکی از کمیته‌های هفت‌گانه‌ی ستاد انتخابات بسیار مهم است.

وی با تاکید بر استفاده از همه‌ی ظرفیت رسانه‌های استان برای شور و نشاط و پمپاژ امید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، تاکید کرد: در بحث مشارکت ایده‌های جدید از جمله جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها، از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی بسیار موثر باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تاکید کرد: رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها رصد می‌شود و در این راستا کاندیدا در تمامی مراحل باید به قانون پایبند باشند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام، تاکید کرد: حفظ رعایت بی‌طرفی یکی از اصول اصلی انتخابات است که باید نصب‌العین همه‌ی اعضای ستاد انتخابات و کمیته اطلاع‌رسانی باشد.

رسانه ها شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین کنند

وی با اشاره به راهبردهای چهارگانه‌ مقام معظم‌رهبری در خصوص انتخابات، خاطرنشان کرد: ورود مقام معظم‌رهبری به بحث انتخابات در برنامه‌های مختلف، نشان‌دهنده اهمیت بالای انتخابات است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری و رییس کمیته‌ اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گفت: در این مقطع با ایجاد امید و نشاط در جامعه، زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

"محمد صحرایی" در ادامه افزود: اعضای کمیته‌ی اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان معرفی و شرح وظایف اعضا مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: با ورود به بحث انتخابات این کمیته در تولید محتوا، خبر و انتشار اخبار با تاکید بر سخنان مقام معظم‌رهبری در خصوص انتخابات تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته است.

صحرایی خاطرنشان کرد: با هم‌فکری و تاکید رییس ستاد انتخابات استان تلاش شده اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان متشکل از همه‌ی طیف‌ها و نگاه‌های سیاسی باشد. اعضای کمیته‌ی اطلاع‌رسانی به سمت هیچ کاندیدایی گرایش نداشته باشند و صرفا در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و امیدآفرینی تلاش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha